Faktury VAT

Trzeba ustalić z nabywcą zasady doręczania faktur awaryjnych

Fakturę awaryjną doręcza się kontrahentowi w sposób z nim uzgodniony, tj. m.in. w formie papierowej w postaci wydruku wizualizacji faktury lub w formie elektronicznej, np. e-mailem jako plik pdf.

PIT - Źródła przychodu

Jak rozliczyć dochody osiągnięte za granicą

Reklama
Reklama

Julita Karaś-Gasparska: Mniej biurokracji, więcej uproszczeń

1 października weszła w życie nowelizacja ordynacji podatkowej. Wprowadziła liczne zmiany korzystne dla podatników: brak raportowania krajowych MDR, łatwie...

Jak będą opodatkowani podatnicy zagraniczni

Zgodnie z nowymi przepisami do podatku od wartości aktywów nie będą mieć zastosowania umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania. Zapis ten budzi jednak wąt...

Czy brak własności importowanego towaru wyklucza odliczenie VAT

Jeżeli importer nie jest właścicielem danego towaru, to kwestia odliczania VAT nie zawsze będzie jednoznaczna. Praktyka interpretacyjna w wielu, choć nie w...

Interpretację podatkową można zaskarżyć

Jeśli dyrektor KIS wyda negatywną interpretację, warto ją zaskarżyć, gdyż sądy częściej stają po stronie podatnika. Przed złożeniem wniosku o interpretację...

Klauzula GAAR: kiedy organ może zakwestionować rozliczenia podatnika

Szef KAS może zastosować klauzulę GAAR, która blokuje sztuczne optymalizacje, niemające uzasadnienia gospodarczego. Dobrowolna korekta deklaracji i uregulo...

Kubatura to nie pojemność, a materiał to nie produkt

Magazyn wysokiego składowania powinien – ze względu na swoje przeznaczenie i parametry techniczne – podlegać opodatkowaniu podatkiem od nieruchomości jako...

Stałe wypłaty dla wspólników nie są dywidendą, ale wynagrodzeniem

Regularne, comiesięczne świadczenia pieniężne wypłacane wspólnikom w stałej wysokości, czyli dokonywane w oderwaniu od wyniku finansowego spółki, nie są pr...

Julita Karaś-Gasparska: KSeF bez sankcji przez kolejny rok

Ministerstwo Finansów postanowiło wydłużyć okres ochronny w KSeF. Sankcje za błędy mają być stosowane dopiero od 2028 roku

Trzeba przygotować księgi do raportowania JPK_KR_PD

Dla wielu przedsiębiorców przedłużenie terminu na przesłanie JPK_KR_PD może być pułapką, bo o niektórych aspektach trzeba pomyśleć przed zamknięciem ksiąg....

NSA: nie każda rynkowa wycena musi wynikać z ustawy

NSA uznał, że metody szacowania dochodu z ustawy o CIT wiążą organy, a nie podatnika. Do wykazania rynkowości transakcji podatnik może stosować także inne...

Reklama
Reklama

Jak wystawić zbiorczą fakturę w KSeF

Wystawienie pojedynczej i miesięcznej faktury zbiorczej jest możliwe, ale pod warunkiem, że podatnik wymieni nazwy wszystkich nabytych towarów lub usług z...

Interpretacje w sprawach podatku od nieruchomości – ujednolicenie zasad

Od 24 września interpretacje dotyczące podatków i opłat lokalnych trafiają do systemu EUREKA zamiast do rozproszonych BIP-ów. Samorządowe organy podatkowe...

Kiedy spółka traci prawo do estońskiego CIT

Podatnicy opodatkowani ryczałtem od dochodów spółek muszą stale kontrolować strukturę firmy, przychody i transakcje. Niespełnienie warunków grozi utratą ry...

Sponsorowanie sportu, kultury i nauki pozwala obniżyć podatek dochodowy

Choć ulga sponsoringowa obowiązuje od stycznia 2022 r., to nadal korzysta z niej niewielu podatników. Przepisy miały zachęcić do wspierania sportu, kultury...

Wydatki spółki jawnej są kosztem spółki z o.o. po przekształceniu

Spółka z o.o. zaliczy do kosztów wydatki, które zostaną poniesione w związku z prowadzoną przez spółkę jawną działalnością gospodarczą przed dniem przekszt...

Bezpośrednie udziały warunkiem zwolnienia odsetek z WHT

Zwolnienie odsetek z podatku u źródła wymaga spełnienia szeregu przesłanek o charakterze materialnym i formalnym. Jednym z kluczowych elementów pozostaje b...

Julita Karaś-Gasparska: Menu w pudełku - wygoda i stawka VAT

Dieta pudełkowa trafia każdego dnia pod drzwi pracowników korporacji, freelancerów, rodzin i osób mających problemy zdrowotne. NSA potwierdził, że jest to...

Najem od wspólnika – ryzyko w estońskim CIT

W estońskim CIT dopóki zysk zostaje w spółce, nie ma podatku. Gdy jednak spółka wynajmuje składniki majątku od swoich wspólników, pojawia się wątpliwość cz...

Nie ma podatku od wypłaty zatrzymanego zysku

Wypłacenie wspólnikowi zysku wypracowanego do dnia przekształcenia jednoosobowej działalności gospodarczej w spółkę z o.o. nie skutkuje powstaniem przyspor...

Kto i kiedy musi przesłać pliki JPK_PKPiR i JPK_ST

Podmioty prowadzące księgi podatkowe albo rachunkowe lub ewidencje wnip muszą przesyłać elektronicznie struktury JPK_PKPiR i JPK_ST do właściwego urzędu sk...

Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama