Reklama
Rozwiń
Reklama

Ulga termomodernizacyjna coraz popularniejsza

Dane podawane przez Ministerstwo Finansów pokazują, że przeciętna kwota odliczenia wykorzystana przez podatnika w roku 2021 wyniosła 17 492 zł.

Publikacja: 03.04.2023 02:00

Ulga termomodernizacyjna coraz popularniejsza

Foto: Adobe Stock

Zeznanie podatkowe za rok 2022 będzie czwartym rokiem podatkowym, w którym podatnicy podatku dochodowego od osób fizycznych będą mogli skorzystać z odliczenia ulgi termomodernizacyjnej. Zgodnie ze statystykami przedstawianymi przez Ministerstwo Finansów w opracowaniu „Informacja dotycząca rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych za rok 2021” oraz w podsumowaniach wydanych za wcześniejsze lata, widoczny jest wyraźny wzrost popularności ulgi wśród rozliczających zeznania podatkowe. W rozliczeniu za rok 2019 skorzystało z niej 195 928 podatników, zaś w roku 2021 odpowiednio było to już 595 396 podatników, co sprawia że ulga ta stanowi jedną z bardziej popularnych, ale także ze względu na wysoki limit, korzystnych dla podatników odliczeń od dochodu.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Nowe cyfrowe obowiązki w PIT
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odsetki tylko za pół roku kontroli
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama