Reklama
Rozwiń
Reklama

Fiskus nie zgodzi się na niższą stawkę ryczałtu

Przedsiębiorca, który dostał od kontrahenta zwrot wydatków za służbowy wyjazd, powinien go opodatkować tak jak swoje usługi.

Publikacja: 24.07.2023 02:00

Fiskus nie zgodzi się na niższą stawkę ryczałtu

Foto: Adobe Stock

O rozliczenie takich wydatków zapytał jeden z naszych czytelników. Jest informatykiem, płaci ryczałt. Kontrahent, oprócz wynagrodzenia za usługi, na które jest 12-proc. podatek, zwraca mu też różne wydatki np. za wyjazdy do klientów. Czy przychód z tego tytułu także muszę opodatkować 12-proc. ryczałtem, czy też mogę zastosować 8,5-proc. stawkę? – zastanawia się czytelnik.

– To dylemat wielu przedsiębiorców. Z reguły korzystniej dla nich byłoby płacić od przychodu z tytułu zwrotu wydatków 8,5-proc. podatek, zastrzeżony dla usług nieprzyporządkowanych do innych stawek ryczałtu, albo nawet 3-proc., jak oczekują niektórzy. Fiskus się jednak na to nie zgadza – mówi dr Piotr Sekulski, doradca podatkowy w kancelarii Outsourced.pl.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odsetki tylko za pół roku kontroli
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Reorganizacja w firmie – na co zwrócić uwagę
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama