Reklamowanie w trakcie gry bez preferencji

Zyski z reklam nie stanowią przychodów z kwalifikowanych IP mających wpływ na dochód podlegający opodatkowaniu preferencyjna stawką 5 proc.

Publikacja: 25.10.2023 02:30

Reklamowanie w trakcie gry bez preferencji

Foto: Adobe Stock

Sprawa dotyczyła interpretacji z listopada 2022 r. Wystąpiła o nią spółka zajmująca się projektowaniem, tworzeniem, rozwijaniem i wydawaniem gier wideo, w szczególności na PC, konsole i urządzenia mobilne.

We wniosku wyjaśniła, że współpracuje z partnerami – indywidualnymi przedsiębiorcami. Zgodnie z umowami partnerzy przenoszą na spółkę autorskie prawa majątkowe do zamówionych dzieł i materiałów źródłowych. Gry stanowią programy komputerowe, wytworzone poprzez proces programowania.

Pozostało 92% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odzież to sprawa osobista
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Czy przedsiębiorca rozliczy ubranie w firmowych kosztach PIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Fiskus może żądać zapłaty przed wydaniem decyzji ostatecznej
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Kto jest rzeczywistym właścicielem dla celów podatku u źródła
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Dwa odrębne świadczenia przy ładowaniu pojazdów elektrycznych