Reklamowanie w trakcie gry bez preferencji

Zyski z reklam nie stanowią przychodów z kwalifikowanych IP mających wpływ na dochód podlegający opodatkowaniu preferencyjna stawką 5 proc.

Publikacja: 25.10.2023 02:30

Reklamowanie w trakcie gry bez preferencji

Foto: Adobe Stock

Sprawa dotyczyła interpretacji z listopada 2022 r. Wystąpiła o nią spółka zajmująca się projektowaniem, tworzeniem, rozwijaniem i wydawaniem gier wideo, w szczególności na PC, konsole i urządzenia mobilne.

We wniosku wyjaśniła, że współpracuje z partnerami – indywidualnymi przedsiębiorcami. Zgodnie z umowami partnerzy przenoszą na spółkę autorskie prawa majątkowe do zamówionych dzieł i materiałów źródłowych. Gry stanowią programy komputerowe, wytworzone poprzez proces programowania.

Pozostało 92% artykułu

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Kasowy PIT jako remedium na zatory płatnicze
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Kasowy PIT już od 1 stycznia 2025 r. Nowe rozwiązanie ma także wady
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Krajowy podatek minimalny – jak się do niego przygotować
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Powiązania osobowe należy rozumieć szeroko
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką