Reklamowanie w trakcie gry bez preferencji

Zyski z reklam nie stanowią przychodów z kwalifikowanych IP mających wpływ na dochód podlegający opodatkowaniu preferencyjna stawką 5 proc.

Publikacja: 25.10.2023 02:30

Reklamowanie w trakcie gry bez preferencji

Foto: Adobe Stock

Sprawa dotyczyła interpretacji z listopada 2022 r. Wystąpiła o nią spółka zajmująca się projektowaniem, tworzeniem, rozwijaniem i wydawaniem gier wideo, w szczególności na PC, konsole i urządzenia mobilne.

We wniosku wyjaśniła, że współpracuje z partnerami – indywidualnymi przedsiębiorcami. Zgodnie z umowami partnerzy przenoszą na spółkę autorskie prawa majątkowe do zamówionych dzieł i materiałów źródłowych. Gry stanowią programy komputerowe, wytworzone poprzez proces programowania.

Pozostało 92% artykułu

Wiedza dla profesjonalistów w nowym PRO.RP.PL

Zyskaj dostęp do najnowszych raportów, analiz, orzeczeń, prognoz i komentarzy niezbędnych w Twojej codziennej pracy, przygotowanych przez ekspertów Rzeczpospolitej.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Jak opodatkować wyciąg narciarski podatkiem od nieruchomości
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Zapłata przedawnionych odsetek – skutki w CIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Planujesz reorganizację transgraniczną? Najpierw uprzedź fiskusa
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Wynajem pokoi gościnnych na wsi podlega VAT
Materiał Promocyjny
Energetycznych wyspiarzy będzie przybywać
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Jak mikro i małe jednostki amortyzują środki trwałe