Ulga sponsoringowa – niższy podatek dla wspierających lokalny sport, kulturę i edukację

Celem ulgi jest zachęcenie przedsiębiorców do sponsorowania lokalnej działalności o charakterze sportowym, kulturowym, jak i oświatowym, a także wspieranie ich w rozwoju społecznej odpowiedzialności biznesu w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. Pozwala ona przedsiębiorcom na pomniejszenie podstawy opodatkowania, dając przy tym wsparcie znacznej grupie podatników.

Publikacja: 25.03.2024 04:30

Ulga sponsoringowa – niższy podatek dla wspierających lokalny sport, kulturę i edukację

Foto: Adobe Stock

Ulga dla wspierających sport, kulturę i edukację, zwana również ulgą sponsoringową bądź ulgą CSR (z ang. corporate social responsibility, tj. społeczna odpowiedzialność biznesu) została wprowadzona do ustawy PIT oraz ustawy CIT w wyniku zmian mieszczących się w zakresie nowelizacji Polski Ład i obowiązuje od 1 stycznia 2022 r. W przeciwieństwie do większości rozwiązań tego typu, od momentu wejścia w życie funkcjonuje ona w niezmienionej formie. Co już wiemy na jej temat z perspektywy czasu?

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Komu 1,5 proc. PIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Jak podatek u źródła wpływa na wysokość VAT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Hipotetyczne odsetki są kosztem uzyskania przychodów CIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Zostały dwa tygodnie na złożenie rocznego PIT przedsiębiorcy
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Jak wycenić aktywa wypracowujące korzyści ekonomiczne grupowo