Reklama
Rozwiń

Ulga sponsoringowa – niższy podatek dla wspierających lokalny sport, kulturę i edukację

Celem ulgi jest zachęcenie przedsiębiorców do sponsorowania lokalnej działalności o charakterze sportowym, kulturowym, jak i oświatowym, a także wspieranie ich w rozwoju społecznej odpowiedzialności biznesu w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. Pozwala ona przedsiębiorcom na pomniejszenie podstawy opodatkowania, dając przy tym wsparcie znacznej grupie podatników.

Publikacja: 25.03.2024 04:30

Ulga sponsoringowa – niższy podatek dla wspierających lokalny sport, kulturę i edukację

Foto: Adobe Stock

Ulga dla wspierających sport, kulturę i edukację, zwana również ulgą sponsoringową bądź ulgą CSR (z ang. corporate social responsibility, tj. społeczna odpowiedzialność biznesu) została wprowadzona do ustawy PIT oraz ustawy CIT w wyniku zmian mieszczących się w zakresie nowelizacji Polski Ład i obowiązuje od 1 stycznia 2022 r. W przeciwieństwie do większości rozwiązań tego typu, od momentu wejścia w życie funkcjonuje ona w niezmienionej formie. Co już wiemy na jej temat z perspektywy czasu?

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Jak rozliczyć VAT od opłat pobieranych przez serwis internetowy
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Praca cudzoziemca na nowych zasadach
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
PESEL obywatela Ukrainy nie decyduje o jego rezydencji podatkowej
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Rezerwy pracownicze w świetle MSR 19 i polskich przepisów
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Usługi niematerialne. NSA uznał, że „duch przepisów” jest ponad literą prawa