Zmiany w Nomenklaturze Scalonej – skutki dla podatników akcyzy

Od stycznia dotychczasowy kod CN 2710 19 43 dla olejów napędowych został zmieniony na 2710 19 42 i 2710 19 44. Formalnie nie wywołuje to jednak na razie zmian dla podatników akcyzy

Publikacja: 03.03.2025 04:50

Zmiany w Nomenklaturze Scalonej – skutki dla podatników akcyzy

Foto: AdobeStock

SPIS TREŚCI

  1. Zdaniem autorki

1 stycznia br. zaczęło obowiązywać rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2024/2522 z 23 września 2024 r. zmieniające załącznik I do rozporządzenia Rady (EWG) nr 2658/87 w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie Wspólnej Taryfy Celnej. Na jego podstawie doszło do zastąpienia dotychczasowego kodu CN 2710 19 43 kodami CN 2710 19 42 i CN 2710 19 44.

W związku z tą zmianą rozpoczął się proces dostosowywania do unijnych regulacji tych krajowych aktów prawnych, które tego wymagały. Proces ten nie wiedzieć czemu nie objął ustawy akcyzowej, w stosunku do której nie dokonano jak dotąd żadnej aktualizacji. Na stronie Ministerstwa Finansów opublikowany został jednak komunikat, w którym opisane zostały skutki, jakie wskazana zmiana niesie za sobą dla podatników akcyzy. Szczegóły poniżej.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Fit-out, czyli biura szyte na miarę
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Czy każda pożyczka jest ukrytym zyskiem
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Spółka i jej zagraniczny zakład są podmiotami powiązanymi
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Stracone wadium można rozliczyć w kosztach. Ważna interpretacja fiskusa
Materiał Promocyjny
Zrównoważony rozwój: biznes między regulacjami i realiami
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Globalny podatek minimalny – czy podatnikom uda się bezpiecznie „zacumować”
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”