Reklama
Rozwiń
Reklama

Jak ewidencjonować usługi obce w budownictwie

Wszystkie usługi budowlane zakupione przez dewelopera od podwykonawców są elementem kosztu wytworzenia budynków. W konsekwencji, należy je ująć w kolumnie 10 podatkowej księgi.

Publikacja: 23.08.2020 09:44

Jak ewidencjonować usługi obce w budownictwie

Foto: Adobe Stock

- Przedsiębiorca prowadzi działalność deweloperską (budowa i sprzedaż budynków mieszkalnych). Zdarzenia gospodarcze ewidencjonuje w podatkowej księdze przychodów i rozchodów. W trakcie budowy budynków mieszkalnych przedsiębiorca nabywa materiały budowlane, a także korzysta z obcych usług budowlanych, tj. usług podwykonawców. W szczególności są to usługi polegające na wykonaniu murów, dachów, usługi montażu okien wraz z materiałem, wykonaniu ocieplenia budynków, usługi podłączenia do sieci gazowej, usługi kierownika budowy. Czy zakupione od podwykonawców usługi obce i usługi im towarzyszące należy ująć w kolumnie 13 czy 10 podatkowej księgi przychodów i rozchodów? – pyta czytelnik.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odsetki tylko za pół roku kontroli
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Reorganizacja w firmie – na co zwrócić uwagę
Reklama
Reklama