Reklama

Sentymenty warte miliardy. Czy warto inwestować w klocki Lego i Barbie?

INWESTYCJE ALTERNATYWNE | Nie brak zabawkarskich marek, które są dziś prawdziwymi ikonami stylu

Publikacja: 10.09.2025 00:00

Sentymenty warte miliardy. Czy warto inwestować w klocki Lego i Barbie?

Lego

Foto: materiały prasowe

Nigdy nie lekceważ mocy sentymentów – taką frazą mógłby popisać się Darth Vader, gdyby zobaczył, jak kilka dekad po ekranowym debiucie sprzedaje się jego wizerunek. Zabawki stały się dla wielu kolekcjonerów ekwiwalentem sztuki, często bliższym sercu niż arcydzieła mistrzów.

W domu Jeffa Jacoba w Denver w stanie Kolorado roiło się od szklanych gablot. Jako robotnik budowlany Jeff nie zarabiał kroci, ale wystarczająco dużo, by przez 33 lata dawać upust swojej pasji: zbieraniu wszystkich zabawek związanych z uniwersum Gwiezdnych Wojen. Przez te trzy dekady z okładem zebrał je praktycznie wszystkie (choć zapewne można by dyskutować) i chyba wtedy poczuł, że misja została wykonana. Wiosną tego roku kolekcja trafiła do domu aukcyjnego Hake w Pennsylvanii.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Poradniki Rzeczpospolitej Ekonomia
Miliony za stare mury. Mieszkania w kamienicach drożeją. Czy warto inwestować?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Poradniki Rzeczpospolitej Ekonomia
Najlepsze konta oszczędnościowe. Można uzyskać nawet 8 proc. w skali roku
Poradniki Rzeczpospolitej Ekonomia
Zbrojeniowa hossa trwa, akcje spółek rosną. Jak na niej zarobić?
Poradniki Rzeczpospolitej Ekonomia
Biotechnologia się budzi. 13 spółek z szansą na wzrosty
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Poradniki Rzeczpospolitej Ekonomia
Rynek sztuki. Olga Boznańska przyciąga uwagę i pieniądze
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama