Sprzęt do pracy zdalnej w kosztach firmy?

Pandemia koronawirusa wymusiła na pracodawcach skierowanie części pracowników do pracy zdalnej w miejscu zamieszkania. Część pracodawców musiała wyposażyć pracowników w potrzebny do pracy sprzęt.

Publikacja: 18.12.2020 15:16

Sprzęt do pracy zdalnej w kosztach firmy?

Foto: Czy sprzęt do pracy zdalnej można wrzucić w koszty? Źródło: Adobe Stock

Czy takie koszty są kosztami uzyskania przychodu i czy można odliczyć VAT od takich zakupów?

Pracodawca jest zobowiązany zapewnić pracownikom sprzęt potrzebny do pracy w domu (narzędzia, materiały oraz obsługę logistyczną). Przez obsługę logistyczną najczęściej rozumie się zawiezienie sprzętu (komputera, drukarki) do miejsca zamieszkania pracownika lub miejsca, w którym wykonuje pracę zdalną. Wykorzystanie przez pracownika sprzętu służbowego nie jest jego przychodem, ponieważ wykonuje on obowiązki służbowe i działa w interesie pracodawcy.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Weszła w życie ustawa zawierająca pierwszy pakiet rozwiązań deregulacyjnych
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama