Reklama

Poszkodowany przez zmowę cenową może domagać się odszkodowania na uproszczonych zasadach

Firma poszkodowana przez zmowę cenową kilku przedsiębiorców może domagać się odszkodowania na uproszczonych zasadach. To efekt wejścia w życie nowych przepisów.

Publikacja: 05.07.2017 06:20

Poszkodowany przez zmowę cenową może domagać się odszkodowania na uproszczonych zasadach

Foto: Fotolia

27 czerwca weszła w życie ustawa o roszczeniach o naprawienie szkody wyrządzonej przez naruszenie prawa konkurencji. Nowe przepisy dostosowują polskie przepisy do unijnej dyrektywy w tej sprawie. Zgodnie z nimi, każdy kto poniósł szkodę wynikającą z naruszenia prawa konkurencji ma prawo do jej pełnego naprawienia. Chodzi o porozumienia antykonkurencyjne, albo nadużycie pozycji dominującej.

Przykładowo kilku przedsiębiorców umawia się między sobą, że będą sprzedawać produkty po określonej, zawyżonej cenie albo dzieli między siebie rynek. Firmy, które kupowały towary po takich cenach będą mogą wystąpić do sądu okręgowego o odszkodowanie.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Fundacje rodzinne: projekt poprawiony, ale wciąż daleki od postulatów biznesu i ekspertów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama
Reklama