Kara dla producenta za wprowadzenie na rynek zafałszowanej kiełbasy

Producent, który nie informuje klientów, że w kiełbasie znajduje się mięso oddzielone mechanicznie, wprowadza ich w błąd.

Aktualizacja: 12.03.2016 19:06 Publikacja: 12.03.2016 10:20

Kara dla producenta za wprowadzenie na rynek zafałszowanej kiełbasy

Foto: 123RF

Spór w sprawie dotyczył kary za wprowadzenie na rynek zafałszowanej kiełbasy. Problemy producenta się zaczęły, kiedy do wojewódzkiego inspektoratu jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych wpłynęło pismo duńskich służb kontrolnych dotyczące nieprawidłowości w oznakowaniu jednego z produktów. W piśmie wskazano na możliwą obecność niezadeklarowanego mięsa odkostnionego mechanicznie (tzw. MOM). Ponadto wskazano na możliwą rozbieżność związaną ze sprzeczną informacją dotyczącą obecności soi w produkcie.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"