Aktualizacja: 22.02.2016 06:56 Publikacja: 22.02.2016 06:56
Foto: Fotorzepa, Jakub Ostałowski
Miejski Zakład Komunikacji w Słupsku zażądał od pracownika, kierowcy autobusu, zapłaty 427,70 zł odszkodowania. Zarzucił kierowcy, że nie zachował należytej staranności przy wykonywaniu obowiązków pracowniczych, przyczyniając się do szkody w mieniu pracodawcy.
Jego niedbalstwo polegało na tym, że zamknął drzwi, nie sprawdzając, czy nie ma pasażerów wchodzących do autobusu. Nieuwaga spowodowała przytrzaśnięcie pasażera, który próbując się uwolnić i zaalarmować kierowcę, uderzał w drzwi, w wyniku czego doszło do pęknięcia szyby. Personaliów tej osoby nie ustalono. Koszty naprawy wyniosły 4276,96 zł. Od pracownika firma zażądała 10 proc. szkody, tj. 427,70 zł. Jako podstawę prawną jego odpowiedzialności wskazała art. 114 kodeksu pracy.
Rządowy pakiet deregulacyjny ma uprościć życie przedsiębiorcom. Sejmowa opozycja zauważa, że likwiduje niewiele...
Perspektywy opublikowały wyniki kolejnego rankingu programów MBA, czyli studiów kształcących menedżerów. "Złotą...
Współpraca podmiotów państwowych i samorządowych z sektorem prywatnym jest kluczowa dla zwiększenia efektywności...
Pieniądze publiczne powinny poprawiać płace i warunki pracy zatrudnionych – wynika z ogólnoeuropejskiego badania.
Członkowie zarządu będą mogli realnie bronić się w postępowaniach o przeniesienie na nich odpowiedzialności za p...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas