Reklama

Kierowca zapłaci za przyciśnięcie pasażera w drzwiach autobusu

Kierowca miejskiego autobusu ma zapłacić pracodawcy 427,70 zł odszkodowania za to, że przez jego nieuwagę przyciśnięty drzwiami pasażer rozbił okno w autobusie.

Publikacja: 22.02.2016 06:56

Kierowca zapłaci za przyciśnięcie pasażera w drzwiach autobusu

Foto: Fotorzepa, Jakub Ostałowski

Miejski Zakład Komunikacji w Słupsku zażądał od pracownika, kierowcy autobusu, zapłaty 427,70 zł odszkodowania. Zarzucił kierowcy, że nie zachował należytej staranności przy wykonywaniu obowiązków pracowniczych, przyczyniając się do szkody w mieniu pracodawcy.

Jego niedbalstwo polegało na tym, że zamknął drzwi, nie sprawdzając, czy nie ma pasażerów wchodzących do autobusu. Nieuwaga spowodowała przytrzaśnięcie pasażera, który próbując się uwolnić i zaalarmować kierowcę, uderzał w drzwi, w wyniku czego doszło do pęknięcia szyby. Personaliów tej osoby nie ustalono. Koszty naprawy wyniosły 4276,96 zł. Od pracownika firma zażądała 10 proc. szkody, tj. 427,70 zł. Jako podstawę prawną jego odpowiedzialności wskazała art. 114 kodeksu pracy.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Fundacje rodzinne: projekt poprawiony, ale wciąż daleki od postulatów biznesu i ekspertów
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama