Reklama

Umowa zlecenia czy umowa o pracę - co korzystniejsze dla pracodawcy

Od 1 stycznia 2016 r. wybór zlecenia może przysparzać przedsiębiorcy więcej problemów niż zawarcie umowy o pracę. Etat może się okazać łatwiejszy do rozliczenia.

Publikacja: 15.12.2015 06:40

Nawet początkujący przedsiębiorca najmie kiedyś do pracy pierwszą osobę. Powinien wtedy rozważyć dwie najczęściej spotykane formy zatrudnienia – umowę o pracę i umowę-zlecenie. Wiele jest różnic między tymi umowami (>patrz tabela str. F3). W szczególności dotyczą one zakresu obowiązków zatrudniającego, czyli albo pracodawcy, albo zleceniodawcy.

Nie będziemy tu poruszać zagadnień ściśle związanych z obowiązkami ubezpieczeniowymi i kosztami z tego tytułu (obciążenia składkowe wobec ZUS nie różnią się znacznie). Skupimy się natomiast na czynnościach formalnoprawnych związanych z przyjęciem do pracy, usankcjonowaniem świadczenia obowiązków na podstawie tych umów, wykazaniem ich zasadniczych różnic oraz zalet/wad dla stron.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Prawo w firmie
Spór o zabiegi poprawiające urodę. Rzecznik MŚP w obronie branży beauty
Prawo w firmie
Ministerstwo chce dać więcej swobody biegłym rewidentom i firmom audytorskim
Prawo w firmie
Fundacje rodzinne: projekt poprawiony, ale wciąż daleki od postulatów biznesu i ekspertów
Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Materiał Promocyjny
Nadciąga wielka zmiana dla branży tekstylnej. Dla rynku to też szansa
Reklama
Reklama