Jakie gwarancje dla biur podróży na wypadek niewypłacalności

Biura podróży muszą zabezpieczyć klientów na wypadek swojej niewypłacalności.

Publikacja: 29.07.2015 04:00

Jakie gwarancje dla biur podróży na wypadek niewypłacalności

Foto: www.sxc.hu

- Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad otwarciem biura podróży. Informacje, które znajduję w internecie, nie są jednak jednoznaczne. Proszę potwierdzić wiadomości, które udało mi się do tej pory zdobyć. Czy chcąc otworzyć biuro podróży, które będzie oferowało wycieczki dla osób z Polski oraz z zagranicy tylko na terenie Rzeczypospolitej, należy wykupić sumę gwarancyjną o wysokości 7500 euro? Interesuje mnie również kwestia sposobu uiszczania tej opłaty. Właściciel jest zobowiązany zapłacić całą tę kwotę czy zakład ubezpieczeniowy wylicza składkę? Jeśli jest to składka, to jakiej jej wysokości można się spodziewać? Mam też pytanie na temat typu organizacji, która może otworzyć biuro podróży. Jeśli nie chciałabym czerpać z tego zysku, lecz jedynie organizować wyjazdy dla młodzieży, czy istnieje możliwość działania w formie stowarzyszenia non profit?

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama