Zgodnie z art. 13 ust. 2 pkt 2 ustawy o zatrudnianiu pracowników tymczasowych w umowie o pracę zawartej na czas określony strony mogą przewidzieć możliwość wcześniejszego rozwiązania tej umowy przez każdą ze stron za trzydniowym wypowiedzeniem, gdy umowa o pracę została zawarta na okres nieprzekraczający dwóch tygodni.

Jeżeli pracodawca użytkownik zrezygnował z wykonywania pracy przez pracownika tymczasowego przed upływem okresu wykonywania pracy tymczasowej, powinien powiadomić agencję pracy tymczasowej na piśmie o przewidywanym terminie zakończenia wykonywania pracy przez pracownika tymczasowego.

Powinno to nastąpić w miarę możliwości z wyprzedzeniem uwzględniającym obowiązujący strony umowy o pracę okres wypowiedzenia tej umowy. W przypadku braku takiej możliwości dokonanie trzydniowego wypowiedzenia umowy o pracę tymczasową przez agencję nie spowoduje, że skutek w postaci rozwiązania umowy o pracę z pracownikiem tymczasowym nastąpi przed upływem czasu, na który umowa była zawarta.

Za okres wypowiedzenia (dwa dni) pracownik w ogóle nie zachowuje prawa do wynagrodzenia, jeżeli umowa o pracę zawarta pomiędzy pracownikiem tymczasowym a agencją nie przewiduje takiej możliwości. Zgodnie bowiem z art. 13 ust.1 pkt 2 ustawy w umowie powinno zostać określone wynagrodzenie za pracę oraz termin i sposób wypłacania tego wynagrodzenia przez agencję.

[i]Podstawa prawna:

– [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=884A5B9C9907BC62F6E1B8C10102A389?id=170706]ustawa z 9 lipca 2003 r. o zatrudnianiu pracowników tymczasowych (DzU nr 166, poz. 1608 ze zm.)[/link].[/i]