Coraz gorsze zmiany dla przewoźników w projektowanych unijnych przepisach

Weryfikacja uprawnień do licencji transportowej i nowy obowiązek przetrzymywania umów o pracę będą kosztowały, także Polskę, dziesiątki milionów złotych - mówi Maciej Wroński, prezes Transport i Logistyka Polska

Publikacja: 13.01.2019 17:29

Maciej Wroński

Maciej Wroński

Foto: materiały prasowe

Dlaczego krytykuje pan wynik głosowania w Komisji Transportu Parlamentu UE. Do tej pory z Brukseli płynęły pozytywne komentarze.

Maciej Wroński: Odrzucone zostały sprawozdania dotyczące delegowania i wypoczynków kierowców, o których kształt toczono najbardziej zaciekłe boje przez ostatnie półtora roku. Niestety, większości zainteresowanych umknęło, że odrzucono raport, który miał wprowadzić co prawda niesatysfakcjonujące naszą stronę zwolnienia z delegowania w niektórych rodzajach przewozów, ale jednak chodziło w nim o ułatwienia w procedurach administracyjnych. Odrzucając w całości sprawozdanie, nie mamy ani ułatwień, ani wyłączeń. Tym samym delegowanie będzie obowiązywać we wszystkich rodzajach wykonywanych operacji transportowych od pierwszej minuty pracy kierowcy. To pełny sukces zwolenników protekcjonizmu w transporcie.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki