Reklama
Rozwiń

Profilowanie konsumenta - jak to robić zgodnie z prawem

Profilowanie to działanie umożliwiające zakwalifikowanie konsumenta do określonej kategorii obranej przez administratora. Mogą być one określone w różny sposób i dotyczyć takich właściwości jak płeć, grupa wiekowa, wykonywany zawód, a nawet upodobania muzyczne.

Publikacja: 02.11.2018 05:40

Profilowanie konsumenta - jak to robić zgodnie z prawem

Foto: Adobe Stock

Dzięki profilowaniu administratorzy są w stanie dotrzeć z ofertą jak najbardziej – w ich ocenie – odpowiednią dla konkretnego konsumenta.

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO lub Rozporządzenie) profilowanie polega na dowolnej formie zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych konsumenta, które umożliwia ich wykorzystanie do oceny niektórych czynników osobowych.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego