Reklama
Rozwiń

Profilowanie konsumenta - jak to robić zgodnie z prawem

Profilowanie to działanie umożliwiające zakwalifikowanie konsumenta do określonej kategorii obranej przez administratora. Mogą być one określone w różny sposób i dotyczyć takich właściwości jak płeć, grupa wiekowa, wykonywany zawód, a nawet upodobania muzyczne.

Publikacja: 02.11.2018 05:40

Profilowanie konsumenta - jak to robić zgodnie z prawem

Foto: Adobe Stock

Dzięki profilowaniu administratorzy są w stanie dotrzeć z ofertą jak najbardziej – w ich ocenie – odpowiednią dla konkretnego konsumenta.

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO lub Rozporządzenie) profilowanie polega na dowolnej formie zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych konsumenta, które umożliwia ich wykorzystanie do oceny niektórych czynników osobowych.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego