Sprzęt do pracy zdalnej w kosztach firmy?

Pandemia koronawirusa wymusiła na pracodawcach skierowanie części pracowników do pracy zdalnej w miejscu zamieszkania. Część pracodawców musiała wyposażyć pracowników w potrzebny do pracy sprzęt.

Publikacja: 18.12.2020 15:16

Sprzęt do pracy zdalnej w kosztach firmy?

Foto: Czy sprzęt do pracy zdalnej można wrzucić w koszty? Źródło: Adobe Stock

Czy takie koszty są kosztami uzyskania przychodu i czy można odliczyć VAT od takich zakupów?

Pracodawca jest zobowiązany zapewnić pracownikom sprzęt potrzebny do pracy w domu (narzędzia, materiały oraz obsługę logistyczną). Przez obsługę logistyczną najczęściej rozumie się zawiezienie sprzętu (komputera, drukarki) do miejsca zamieszkania pracownika lub miejsca, w którym wykonuje pracę zdalną. Wykorzystanie przez pracownika sprzętu służbowego nie jest jego przychodem, ponieważ wykonuje on obowiązki służbowe i działa w interesie pracodawcy.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama