Sprzęt do pracy zdalnej w kosztach firmy?

Pandemia koronawirusa wymusiła na pracodawcach skierowanie części pracowników do pracy zdalnej w miejscu zamieszkania. Część pracodawców musiała wyposażyć pracowników w potrzebny do pracy sprzęt.

Publikacja: 18.12.2020 15:16

Sprzęt do pracy zdalnej w kosztach firmy?

Foto: Czy sprzęt do pracy zdalnej można wrzucić w koszty? Źródło: Adobe Stock

Czy takie koszty są kosztami uzyskania przychodu i czy można odliczyć VAT od takich zakupów?

Pracodawca jest zobowiązany zapewnić pracownikom sprzęt potrzebny do pracy w domu (narzędzia, materiały oraz obsługę logistyczną). Przez obsługę logistyczną najczęściej rozumie się zawiezienie sprzętu (komputera, drukarki) do miejsca zamieszkania pracownika lub miejsca, w którym wykonuje pracę zdalną. Wykorzystanie przez pracownika sprzętu służbowego nie jest jego przychodem, ponieważ wykonuje on obowiązki służbowe i działa w interesie pracodawcy.

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Prawo w firmie
Należyta staranność to nie bat na przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Prawo w firmie
Czy kupowanie fałszywych opinii w internecie da korzyści podatkowe?