Sprzęt do pracy zdalnej w kosztach firmy?

Pandemia koronawirusa wymusiła na pracodawcach skierowanie części pracowników do pracy zdalnej w miejscu zamieszkania. Część pracodawców musiała wyposażyć pracowników w potrzebny do pracy sprzęt.

Publikacja: 18.12.2020 15:16

Sprzęt do pracy zdalnej w kosztach firmy?

Foto: Czy sprzęt do pracy zdalnej można wrzucić w koszty? Źródło: Adobe Stock

Czy takie koszty są kosztami uzyskania przychodu i czy można odliczyć VAT od takich zakupów?

Pracodawca jest zobowiązany zapewnić pracownikom sprzęt potrzebny do pracy w domu (narzędzia, materiały oraz obsługę logistyczną). Przez obsługę logistyczną najczęściej rozumie się zawiezienie sprzętu (komputera, drukarki) do miejsca zamieszkania pracownika lub miejsca, w którym wykonuje pracę zdalną. Wykorzystanie przez pracownika sprzętu służbowego nie jest jego przychodem, ponieważ wykonuje on obowiązki służbowe i działa w interesie pracodawcy.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025