Ile czasu na zgłoszenie wady zakupionego towaru? Kiedy możliwe jest potrącenie?

Aktualizacja: 28.09.2018 15:51 Publikacja: 28.09.2018 05:40

Ile czasu na zgłoszenie wady zakupionego towaru? Kiedy możliwe jest potrącenie?

Foto: Adobe Stock

- W ramach swojej działalności gospodarczej kupiłem od innego przedsiębiorcy kilkanaście par nart. Dwa dni po przywiezieniu ich przez kuriera okazało się, że mają one wady wykluczające ich użytkowanie. Złożyłem zatem reklamację z tytułu rękojmi (odstąpiłem od umowy), ale sprzedawca jej nie uwzględnił, powołując się na rzekome opóźnienie przeze mnie w zgłoszeniu wad - co według niego - powinno było nastąpić natychmiast po odbiorze nart. Czy jego stanowisko jest słuszne? Dodam, że złożenie reklamacji po dwóch dniach po otrzymaniu towaru podyktowane było koniecznością sprawdzenia nart przez mojego serwisanta, który wcześniej był zajęty innymi zleceniami – pyta pani Alina.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Dostawa leków na innych i racjonalnych zasadach
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?