Badania, rozwój i innowacje w przedsiębiorstwach

Śląskie firmy będą mogły sięgnąć po środki na rozwijanie własnych produktów i technologii albo na stworzenie zaplecza badawczego, które zostanie w przyszłości wykorzystane do tworzenia innowacyjnych rozwiązań.

Publikacja: 06.04.2018 00:01

Badania, rozwój i innowacje w przedsiębiorstwach

Foto: Adobe Stock

30 kwietnia ruszył nabór wniosków do konkursu realizowanego w ramach działania 1.2 „Badania, rozwój i innowacje w przedsiębiorstwach". Jego celem jest wzrost innowacyjności regionu poprzez zwiększenie liczby przedsiębiorstw zaangażowanych w prowadzenie prac badawczo-rozwojowych (B+R), jak również poprawę jakości infrastruktury badawczej wykorzystywanej dla działalności badawczo-rozwojowej.

Zgodnie z tym dofinansowaniu będą podlegać dwa rodzaje projektów. Mogą one polegać właśnie na prowadzeniu badań i prac rozwojowych, czyli działań zmierzających do stworzenia nowych produktów lub zasadniczego zmodernizowania (poprawienia) produktów dotychczasowych (np. poprzez poprawienie ich walorów użytkowych, zastosowanie lepszych materiałów, zwiększenie funkcjonalności itp.). Drugi rodzaj inwestycji to stworzenie (rozbudowa) zaplecza do przyszłego prowadzenia badań. Przy tym ten drugi rodzaj projektu nie zwalnia firmy z obowiązku przedstawienia programu takich badań. Innymi słowy przedsiębiorstwo musi pokazać, że ma plan, w jaki sposób będzie wykorzystywać utworzone laboratorium.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama