Reklama
Rozwiń
Reklama

Sąd: bank odpowiada za szkodę wyrządzoną klientowi przez byłego pracownika

Bank może odpowiadać za szkodę wyrządzoną klientowi przez swojego byłego pracownika - orzekł w piątek Sąd Apelacyjny w Warszawie. Zobowiązał bank do naprawy całości szkody poniesionej przez powódkę.

Aktualizacja: 09.03.2018 17:21 Publikacja: 09.03.2018 13:48

Sąd: bank odpowiada za szkodę wyrządzoną klientowi przez byłego pracownika

Foto: Adobe Stock

mat

W sprawie, która trafiła do Rzecznika Praw Obywatelskich, starsza klientka jednego z banków została okradziona przez pracownika, który dokonywał transakcji na jej niekorzyść. Po pewnym czasie przestał on być pracownikiem banku, ale kontynuował swój proceder na podstawie wyłudzonego pełnomocnictwa, powodując dalsze straty kobiety.

Kiedy sprawa wyszła na jaw, bank zwrócił klientce środki ukradzione z rachunku bankowego w okresie, kiedy sprawca był jego pracownikiem, ale odmówił zwrotu tych środków, które ukradł po zwolnieniu go z pracy.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Ministerstwo chce dać więcej swobody biegłym rewidentom i firmom audytorskim
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Prawo w firmie
Fundacje rodzinne: projekt poprawiony, ale wciąż daleki od postulatów biznesu i ekspertów
Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Materiał Promocyjny
ORLEN napędza transformację w Europie Centralnej
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Reklama
Reklama