Reklama

Wykorzystywanie danych klientów do promocji własnych produktów

Bez odrębnej zgody osoby zainteresowanej, przedsiębiorca nie może wykorzystywać jej danych osobowych do promowania wyrobów lub usług innej firmy, choćby między nim a tym przedsiębiorcą istniała w tej sprawie umowa.

Aktualizacja: 09.03.2018 05:14 Publikacja: 09.03.2018 04:50

Wykorzystywanie danych klientów do promocji własnych produktów

Foto: 123RF

Legalne przetwarzanie danych przez administratora (np. przedsiębiorcę) ma miejsce wówczas, gdy może on skutecznie powołać się na jedną z przesłanek opisanych w art. 23 ustawy o ochronie danych osobowych (w zakresie tzw. danych zwykłych, czyli niezawierających informacji wrażliwych, np. o stanie zdrowia, nałogach, skazaniach).

Zgodnie z tym przepisem, przetwarzanie danych (np. ich gromadzenie, edytowanie, zapisywanie) jest dopuszczalne tylko wtedy, gdy:

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Reklama
Reklama
Reklama