Wykorzystywanie danych klientów do promocji własnych produktów

Bez odrębnej zgody osoby zainteresowanej, przedsiębiorca nie może wykorzystywać jej danych osobowych do promowania wyrobów lub usług innej firmy, choćby między nim a tym przedsiębiorcą istniała w tej sprawie umowa.

Aktualizacja: 09.03.2018 05:14 Publikacja: 09.03.2018 04:50

Wykorzystywanie danych klientów do promocji własnych produktów

Foto: 123RF

Legalne przetwarzanie danych przez administratora (np. przedsiębiorcę) ma miejsce wówczas, gdy może on skutecznie powołać się na jedną z przesłanek opisanych w art. 23 ustawy o ochronie danych osobowych (w zakresie tzw. danych zwykłych, czyli niezawierających informacji wrażliwych, np. o stanie zdrowia, nałogach, skazaniach).

Zgodnie z tym przepisem, przetwarzanie danych (np. ich gromadzenie, edytowanie, zapisywanie) jest dopuszczalne tylko wtedy, gdy:

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki