Reklama
Rozwiń

Wykorzystywanie danych klientów do promocji własnych produktów

Bez odrębnej zgody osoby zainteresowanej, przedsiębiorca nie może wykorzystywać jej danych osobowych do promowania wyrobów lub usług innej firmy, choćby między nim a tym przedsiębiorcą istniała w tej sprawie umowa.

Aktualizacja: 09.03.2018 05:14 Publikacja: 09.03.2018 04:50

Wykorzystywanie danych klientów do promocji własnych produktów

Foto: 123RF

Legalne przetwarzanie danych przez administratora (np. przedsiębiorcę) ma miejsce wówczas, gdy może on skutecznie powołać się na jedną z przesłanek opisanych w art. 23 ustawy o ochronie danych osobowych (w zakresie tzw. danych zwykłych, czyli niezawierających informacji wrażliwych, np. o stanie zdrowia, nałogach, skazaniach).

Zgodnie z tym przepisem, przetwarzanie danych (np. ich gromadzenie, edytowanie, zapisywanie) jest dopuszczalne tylko wtedy, gdy:

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego