Reklama

Firmowe wizytówki i maile – co się zmieni od maja 2018 roku

Pracownicy będą musieli przestrzegać wewnętrznych polityk ochrony danych osobowych, a te mają dotyczyć także wizytówek oraz korespondencji e-mail.

Aktualizacja: 07.01.2018 08:16 Publikacja: 07.01.2018 06:00

Firmowe wizytówki i maile – co się zmieni od maja 2018 roku

Foto: 123RF

Od 25 maja 2018 r. będą obowiązywać przepisy RODO, czyli unijnego rozporządzenia ogólnego o ochronie danych osobowych. Skala zmian w porównaniu z obecnym stanem prawnym jest ogromna. Na dostosowanie się do nich pozostało zaledwie kilka miesięcy.

Zgodnie z RODO pracownicy mają przetwarzać dane osobowe na polecenie pracodawcy - administratora danych. – Pracownicy będą musieli przestrzegać wewnętrznych polityk ochrony danych, ponieważ ich pracodawca może ponieść poważne konsekwencje finansowe w związku z incydentem i utratą danych – podkreśla adwokat Marcin Zadrożny, ekspert ds. ochrony danych z ODO 24.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Prawo w firmie
Paradoks deregulacji: produkcja prawa rośnie, firmy mają kłopot
Reklama
Reklama
Reklama