UOKiK sprawdzi marketing bezpośredni Netii

Jeżeli przedsiębiorca dzwoni, żeby przedstawić ofertę, musi wcześniej mieć zgodę konsumenta na kontakt w celu marketingu bezpośredniego - przypomina UOKiK, który wszczął postępowanie przeciwko Netii. Ma ono sprawdzić, czy firma uzyskała wcześniej zgody konsumentów, którym proponowała zawarcie umowy.

Publikacja: 14.11.2017 10:59

UOKiK sprawdzi marketing bezpośredni Netii

Foto: 123RF

mat

We wrześniu prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko Netii. Ze skarg konsumentów i analizy rozmów sprzedażowych wynika, że Netia, korzystając z gotowych baz danych pozyskanych od podmiotów trzecich, może dzwonić z ofertą do osób, od których nie miała wcześniejszej zgody na kontakt telefoniczny w tym celu. W wielu przypadkach spółka próbuje pozyskać zgodę konsumenta podczas pierwszej rozmowy.

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Prawo w firmie
Należyta staranność to nie bat na przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Prawo w firmie
Czy kupowanie fałszywych opinii w internecie da korzyści podatkowe?
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką