Każdy będzie mógł anonimowo poinformować o zmowie cenowej

Ograniczanie konkurencji poprzez dokonywanie podziału rynku, ustalanie cen odsprzedaży lub innych warunków zawierania transakcji, uderza w uczciwie działające firmy oraz odbiorców ich produktów. Dlatego jest ścigane przez urząd antymonopolowy. W celu lepszego wykrywania takich porozumień, urząd stworzył nowy instrument do pozyskiwania informacji.

Aktualizacja: 30.04.2017 10:38 Publikacja: 30.04.2017 10:00

Każdy będzie mógł anonimowo poinformować o zmowie cenowej

Foto: Fotolia.com

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uruchomił (na razie na zasadzie pilotażu) program pozyskiwania informacji o nielegalnych zmowach przedsiębiorców. Każdy, kto ma wiedzę na temat takiego nielegalnego postępowania, może teraz anonimowo poinformować o tym urząd. Można to zrobić drogą telefoniczną lub mailową.

Walka z nieuczciwą konkurencją, w tym polegającą na zawieraniu niedozwolonych porozumień ograniczających lub grożących jej zakłóceniem, należy do podstawowych zadań Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Problem w tym, że wykrywanie takich nielegalnych porozumień nie jest prostym zadaniem. Firmy współpracujące ze sobą i odnoszące z tego tytułu korzyści, nie są przecież zainteresowane poskarżeniem się na same siebie.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Subskrybuj
gazeta
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku