Reklama

Jak menedżerowie mogą wspierać ochronę konkurencji

Przedsiębiorcy, którzy ponoszą szkodę w wyniku praktyk ograniczających konkurencję lub dostrzegają negatywne skutki planowanych koncentracji, mają możliwości, by zwrócić uwagę organów antymonopolowych na te kwestie. Aktywne korzystanie z tych szans jest konieczne, aby zniechęcić przedsiębiorców do stosowania niedozwolonych praktyk i zapewnić konkurencyjność szybko zmieniających się rynków.

Publikacja: 14.04.2017 07:00

Jak menedżerowie mogą wspierać ochronę konkurencji

Foto: www.sxc.hu

Konkurencja rozumiana jako mechanizm regulujący zachowania rynkowe przedsiębiorców i prowadzący do maksymalnej efektywności gospodarczej jest dobrem publicznym, które może osiągnąć wiele korzyści dla społeczeństwa – niższe ceny, większą wydajność producentów, innowacyjność oraz różnorodność towarów lub usług. Stąd, praktyki ograniczające konkurencję godzą w interesy wszystkich podmiotów na rynku, przede wszystkim konsumentów, którzy nie mogą czerpać z tych korzyści.

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Materiał Promocyjny
Sieci kampusowe – łączność skrojona dla firm
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Prawo w firmie
Paradoks deregulacji: produkcja prawa rośnie, firmy mają kłopot
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama