Jak menedżerowie mogą wspierać ochronę konkurencji

Przedsiębiorcy, którzy ponoszą szkodę w wyniku praktyk ograniczających konkurencję lub dostrzegają negatywne skutki planowanych koncentracji, mają możliwości, by zwrócić uwagę organów antymonopolowych na te kwestie. Aktywne korzystanie z tych szans jest konieczne, aby zniechęcić przedsiębiorców do stosowania niedozwolonych praktyk i zapewnić konkurencyjność szybko zmieniających się rynków.

Publikacja: 14.04.2017 07:00

Jak menedżerowie mogą wspierać ochronę konkurencji

Foto: www.sxc.hu

Konkurencja rozumiana jako mechanizm regulujący zachowania rynkowe przedsiębiorców i prowadzący do maksymalnej efektywności gospodarczej jest dobrem publicznym, które może osiągnąć wiele korzyści dla społeczeństwa – niższe ceny, większą wydajność producentów, innowacyjność oraz różnorodność towarów lub usług. Stąd, praktyki ograniczające konkurencję godzą w interesy wszystkich podmiotów na rynku, przede wszystkim konsumentów, którzy nie mogą czerpać z tych korzyści.

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025