Jak menedżerowie mogą wspierać ochronę konkurencji

Przedsiębiorcy, którzy ponoszą szkodę w wyniku praktyk ograniczających konkurencję lub dostrzegają negatywne skutki planowanych koncentracji, mają możliwości, by zwrócić uwagę organów antymonopolowych na te kwestie. Aktywne korzystanie z tych szans jest konieczne, aby zniechęcić przedsiębiorców do stosowania niedozwolonych praktyk i zapewnić konkurencyjność szybko zmieniających się rynków.

Publikacja: 14.04.2017 07:00

Jak menedżerowie mogą wspierać ochronę konkurencji

Foto: www.sxc.hu

Konkurencja rozumiana jako mechanizm regulujący zachowania rynkowe przedsiębiorców i prowadzący do maksymalnej efektywności gospodarczej jest dobrem publicznym, które może osiągnąć wiele korzyści dla społeczeństwa – niższe ceny, większą wydajność producentów, innowacyjność oraz różnorodność towarów lub usług. Stąd, praktyki ograniczające konkurencję godzą w interesy wszystkich podmiotów na rynku, przede wszystkim konsumentów, którzy nie mogą czerpać z tych korzyści.

Pozostało 97% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Prawo w firmie
Należyta staranność to nie bat na przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Prawo w firmie
Czy kupowanie fałszywych opinii w internecie da korzyści podatkowe?