Reklama

Dotacje unijne na zagraniczne ekspansje firm

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości przeznaczy 200 mln zł na ekspansję zagraniczną przedsiębiorstw z Polski wschodniej. Pieniądze te będzie można wydać m.in. na zagraniczne wyjazdy związane z uczestnictwem w targach lub misjach oraz zakup specjalistycznych usług.

Aktualizacja: 26.03.2017 13:01 Publikacja: 26.03.2017 10:30

Dotacje unijne na zagraniczne ekspansje firm

Foto: 123rf

Maksymalna dotacja dla jednego przedsiębiorcy to 550 tys. zł. Z tego 30 tys. zł może finansować zakup usługi doradczej polegającej na analizie firmy i jej potrzeb, zamierzeń i stworzenie na tej podstawie planu rozwoju firmy w oparciu o nowy model związany z jej umiędzynarodowieniem lub wzmocnieniem tego procesu. O wsparcie mogą się bowiem ubiegać zarówno te firmy, które do tej pory w ogóle nie sprzedawały swoich produktów na zagranicznych rynkach, jak i te, które już to robiły, ale chciałyby pozyskać partnerów z nowych krajów i muszą się do tego dostosować. Tak, czy inaczej, posiadanie takiego dokumentu (strategii), pokazującego cele ekspansji oraz metody (środki, narzędzia) ich osiągnięcia jest obowiązkowe. Firma ubiegająca się o dotację będzie bowiem musiała przedstawić taki plan i będzie on przedmiotem oceny.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Reklama
Reklama
Reklama