Jak uchylić regulaminy pracy i płac w 2017

Pracodawca, który zamierza uchylić obowiązujące w firmie regulaminy pracy i płac, powinien to zrobić w trybie ich uchwalania. Nie warto się z tym spieszyć, jeśli w zakładzie funkcjonują związki zawodowe.

Publikacja: 19.01.2017 01:00

Jak uchylić regulaminy pracy i płac w 2017

Foto: 123RF

Od stycznia br. regulamin wynagradzania jest obowiązkowy w firmie zatrudniającej co najmniej 50 pracowników, którzy nie są objęci zakładowym ani ponadzakładowym układem zbiorowym pracy. Jednak nowe przepisy nie tylko nakładają obowiązek, ale też przewidują prawo do ustalania warunków wynagradzania w drodze regulaminu. Dotyczy to pracodawców, którzy zatrudniają od 20 do 49 pracowników, nieobjętych układem zbiorowym pracy. Wcześniej przepisy kodeksu pracy nie normowały w sposób bezpośredni możliwości wprowadzania regulaminu płac przez pracodawców zatrudniających mniej niż 20 pracowników.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama