Jak uchylić regulaminy pracy i płac w 2017

Pracodawca, który zamierza uchylić obowiązujące w firmie regulaminy pracy i płac, powinien to zrobić w trybie ich uchwalania. Nie warto się z tym spieszyć, jeśli w zakładzie funkcjonują związki zawodowe.

Publikacja: 19.01.2017 01:00

Jak uchylić regulaminy pracy i płac w 2017

Foto: 123RF

Od stycznia br. regulamin wynagradzania jest obowiązkowy w firmie zatrudniającej co najmniej 50 pracowników, którzy nie są objęci zakładowym ani ponadzakładowym układem zbiorowym pracy. Jednak nowe przepisy nie tylko nakładają obowiązek, ale też przewidują prawo do ustalania warunków wynagradzania w drodze regulaminu. Dotyczy to pracodawców, którzy zatrudniają od 20 do 49 pracowników, nieobjętych układem zbiorowym pracy. Wcześniej przepisy kodeksu pracy nie normowały w sposób bezpośredni możliwości wprowadzania regulaminu płac przez pracodawców zatrudniających mniej niż 20 pracowników.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Prawo w firmie
Co obejmie deregulacja? Zespół Brzoski może wrócić do gotowych projektów
Prawo w firmie
Zlikwidują Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców? Jest oświadczenie
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Prawo w firmie
Rząd wytoczy groźną broń przeciw szarej strefie. Dotknie rynku odzieży, obuwia i betonu
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń