Reklama
Rozwiń

E-sklep przyjmie niechciany prezent świąteczny

Konsument, który dokonuje zakupów przez internet, ma prawo zrezygnować z towaru. Nie musi przy tym podawać powodów swojej decyzji. Wystarczy, że odeśle niechcianą rzecz do e-sklepu.

Publikacja: 23.12.2015 06:10

Sporo z tych zamówionych w internecie paczek pod choinkę wróci z powrotem do firm, z których je wysł

Sporo z tych zamówionych w internecie paczek pod choinkę wróci z powrotem do firm, z których je wysłano

Foto: 123RF

Okres świąt Bożego Narodzenia to czas wzmożonych przychodów dla wielu branż, w tym przede wszystkim handlowej. To właśnie w tym okresie wydajemy dużą część naszych wynagrodzeń na świąteczne prezenty. Coraz więcej konsumentów swoich zakupów dokonuje przez internet. Z danych Izby Gospodarki Elektronicznej wynika, że zakupy przez internet robi już 55 proc. internautów, a 68 proc. regularnie odwiedza e-sklepy.

Nie wszystkie prezenty kupione pod choinkę są trafione. Część z nich tuż po świętach zwracana jest sprzedawcom. W takiej sytuacji właściciele i pracownicy e-sklepów zadają sobie często pytanie, czy ich obowiązkiem jest przyjęcie niechcianego prezentu i zwrot pieniędzy za sprzedany już towar.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego