Reklama

Polisa ubezpieczeniowa: jak wybrać

Kupując polisę, warto sprawdzić, co zapewnia, i nie koncentrować się wyłącznie na koszcie.

Publikacja: 01.03.2015 12:24

3,5 mln polis od odpowiedzialności cywilnej oraz ochrony autocasco wykupują co roku przedsiębiorcy d

3,5 mln polis od odpowiedzialności cywilnej oraz ochrony autocasco wykupują co roku przedsiębiorcy dla pojazdów mechanicznych

Foto: Fotorzepa, Robert Przybylski

Dane Komisji Nadzoru Finansowego wskazują, że w 2013 roku przedsiębiorstwa wykupiły ponad 2,1 mln polis OC na pojazdy mechaniczne, wartości ponad 2,2 mld zł. O ile osoby fizyczne wykupiły ponad osiem razy więcej polis, o tyle wielkość składki była w przypadku osób fizycznych niecałe trzy razy większa niż zebrana od firm. Podobne zależności można zaobserwować w przypadku polis AC. Przedsiębiorcy wykupili 1,4 mln polis dla pojazdów lądowych, ponad 2,5 razy mniej od osób fizycznych, jednak łączna wartość składek przedsiębiorców sięgnęła 2,4 mld zł, a od osób fizycznych 2,8 mld zł.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Prawo w firmie
Spór o zabiegi poprawiające urodę. Rzecznik MŚP w obronie branży beauty
Prawo w firmie
Ministerstwo chce dać więcej swobody biegłym rewidentom i firmom audytorskim
Prawo w firmie
Fundacje rodzinne: projekt poprawiony, ale wciąż daleki od postulatów biznesu i ekspertów
Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Materiał Promocyjny
Nadciąga wielka zmiana dla branży tekstylnej. Dla rynku to też szansa
Reklama
Reklama