Reklama

Cisowianka – partia Razem: nie mylić ideologii z biznesem

Nakaz przeprosin za apele do bojkotu produktu z powodu ideowego zaangażowania menedżera producenta musiały spotkać się z reakcją sądu – oceniają prawnicy.

Publikacja: 12.02.2020 13:19

Cisowianka – partia Razem: nie mylić ideologii z biznesem

Foto: Adobe Stock

Partia Razem przeprosiła na Facebooku spółkę Nałęczów Zdrój, producenta wody mineralnej Cisowianka, za naruszenie jej renomy poprzez wzywanie do bojkotu jej produktów, sugerując, że producent wspiera antyaborcyjny ruch. A konkretniej, że wiceprezes spółki był szefem fundacji, która udzieliła wsparcia finansowego antyaborcyjnej PRO – Prawo do życia.

Nałęczów Zdrój odpowiadała, że jest neutralna światopoglądowo, a jej pracownicy mogą mieć różne poglądy, i wytoczyła partii Razem proces o ochronę dóbr osobistych. Przeprosiny są efektem wyroku warszawskiego Sądu Okręgowego, który nakazał też pozwanej partii usunięcie z Facebooka inkryminowanych postów, co uczyniła już wcześniej.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Prawo w firmie
Paradoks deregulacji: produkcja prawa rośnie, firmy mają kłopot
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Prawo w firmie
Krzysztof Sikora, Mateusz Mintzberg: Koniec tymczasowości – kontrola inwestycji zagranicznych (FDI) na stałe w Polsce
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama