Aktualizacja: 11.02.2018 14:00 Publikacja: 11.02.2018 14:00
Foto: www.sxc.hu
Czy w celu prowadzenie akcji promocyjnej lub realizowania programu lojalnościowego przedsiębiorca może gromadzić dane osobowe klientów? Oczywiście tak. Podstawowy warunek jest taki, że dane te muszą być podawane dobrowolnie przez osoby zainteresowane. Powinny one być także poinformowane o celu przetwarzania danych. Czy jednak mogą to być dowolne dane, w tym np. dane biometryczne? Tutaj odpowiedź będzie przecząca.
W każdym przypadku gromadzenia (przetwarzania) danych obowiązuje bowiem zasada adekwatności. Sprowadza się ona do odpowiedzi na pytanie, jaki zakres danych jest niezbędny w konkretnej sytuacji. Co będzie potrzebne, aby osiągnąć cel, dla którego dane osobowe mają być pozyskane. Na gruncie przepisów brzmi to następująco (art. 26 ustawy o ochronie danych osobowych): Administrator danych przetwarzający dane powinien dołożyć szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą, a w szczególności jest obowiązany zapewnić, aby dane te były:
Eksperci nie mają wątpliwości: deregulacja to niezwykle ważny proces, jednak ofensywa legislacyjna, którą rząd p...
Projekt ustawy o certyfikacji wykonawców zamówień publicznych zostanie skorygowany.
Związki zawodowe najwięcej członków pozyskują w pierwszym roku od utworzenia zakładowej organizacji związkowej....
Rządowy pakiet deregulacyjny ma uprościć życie przedsiębiorcom. Sejmowa opozycja zauważa, że likwiduje niewiele...
VELUX Polska, obchodząca w tym roku 35-lecie obecności na rynku jest jedną z tych firm, które współtworzyły polską branżę budowlaną. Od podstaw budowała kategorię użytkowych poddaszy, inwestując w przemysł, rozwijając lokalnych dostawców i kształtując standardy zrównoważonego rozwoju.
Perspektywy opublikowały wyniki kolejnego rankingu programów MBA, czyli studiów kształcących menedżerów. "Złotą...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas