Aktualizacja: 30.01.2025 08:30 Publikacja: 29.01.2025 05:30
Foto: Adobe Stock
Polacy nie żałują pieniędzy na drogie samochody. W 2024 r. rynek aut premium i luksusowych wart był już 36 mld zł i w porównaniu z poprzednim rokiem zwiększył się o przeszło jedna trzecią – wynika z raportu KPMG powołującego się na dane Euromonitor International. Według Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, liczba sprzedanych w ub. roku drogich samochodów w porównaniu z rokiem 2023 wzrosła o jedną czwartą. Szacuje się, że w 2025 r. polski rynek samochodów premium i luksusowych przekroczy wartość 41 mld zł, a w końcu dekady przebije poziom 50 mld zł.
Rząd szykuje ułatwienia dla firm przy podłączaniu OZE, a także chce zwiększyć bezpieczeństwo klientów podpisujących umowy na zakup energii. Eksperci uważają jednak, że to tylko pudrowanie problemów.
Poprzez innowacje, elastyczność i zrozumienie potrzeb lokalnych rynków możemy nie tylko sprostać oczekiwaniom konsumentów, ale także inspirować innych do podejmowania działań na rzecz zrównoważonego rozwoju i efektywności biznesowej
Zarys nowego systemu Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta przedstawiło wreszcie Ministerstwo Klimatu i Środowiska. Główna inspiracja to model czeski, ale to publiczny NFOŚiGW – a nie prywatna firma – będzie pobierał i rozdawał środki.
Innowacyjne firmy na wczesnym etapie rozwoju miały w minionym roku kłopot z pozyskaniem kapitału, ale – wedle zapowiedzi PFR – rok 2025 przyniesie długo oczekiwane ożywienie. Eksperci wieszczą, że inwestycje przebiją pułap 3 mld zł.
Chociaż 59 proc. przedsiębiorstw nad Wisłą ma problemy ze zdobyciem odpowiednich kandydatów do pracy, to Polska jest teraz wśród państw o najmniejszym niedoborze talentów. W tym roku ten wskaźnik jest najniższy od sześciu lat.
Mała Księgowość to program, który na rynku działa już od ponad dwudziestu lat. W tym czasie nie tylko zdążyliśmy przekonać do siebie tysiące przedsiębiorców i księgowych, ale i zapracowaliśmy na ich lojalność. Wielu z nich jest z nami od początku.
Zachód się pewnie koniec końców dogada, podobnie jak dogadywał się po cłach „pierwszego Trumpa” sprzed kilku lat – mówi Maciej Bukowski, ekonomista, prezes think tanku WiseEuropa.
Aby spokojnie spędzać czas wolny od zajęć, warto pamiętać o dobrym przygotowaniu do wyjazdu – w tym o odpowiednim ubezpieczeniu.
Krzysztof Bolesta, sekretarz stanu w Ministerstwie Środowiska, podczas konferencji inauguracyjnej nowego programu wsparcia do samochodów elektrycznych „NaszEauto” podkreślił, że jest to ostatni tego typu program dotowany przez państwo. Według rynkowych ekspertów program dopłat ma jednak wiele wad.
Polski rynek motoryzacyjnego luksusu urósł o przeszło jedną trzecią, sięgając 36 mld zł. Auta drogie sprzedają się lepiej niż auta popularne i tańsze. Popyt na nie rośnie znacznie szybciej, gdyż dłużej utrzymują wysoką wartość, co także korzystnie wpływa na ich finansowanie.
To już koniec programu Mój Elektryk. Zastępuje go NaszEauto. Można szykować wnioski, ale jest i haczyk. Zarząd NFOŚiGW wyjaśnia i przedstawia plany.
1,6 mld zł zostanie przeznaczone na dopłaty do zakupu samochodów elektrycznych w programie „NaszEauto”, który rusza już od lutego 2025 r. Ministerstwo Klimatu i Środowiska podało kwoty dopłat dla osób fizycznych i jednoosobowych działalności gospodarczych.
W unijnych rejestracjach ciężarówek fatalny był koniec roku, należy spodziewać się słabego początku tego roku.
Prawie każdy samochód ma na przedniej szybie czarną obwódkę z małymi czarnymi kropkami. Ale czy wiesz w jakiemu celu zostały tam umieszczone?
Dzięki mocnej końcówce roku liczba rejestracji nowych samochodów w UE wzrosła w 2024 r. o 0,8 proc. W napędach nadal królują klasyczne silniki benzynowe, które wyprzedziły modele z napędem hybrydowym.
Po wskrzeszeniu Renaulta 5, który zdobył tytuł samochodu roku przyszła pora na ożywienie kolejnego retro modelu z gamy francuskiej marki. Renault 4 w przeszłości był niezbyt urodziwym, ale oryginalnym, tanim i praktycznym autem dla mas. A jak wygląda jego dzisiejsza wersja?
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas