Aktualizacja: 09.02.2025 20:55 Publikacja: 29.01.2025 05:30
Foto: Adobe Stock
Polacy nie żałują pieniędzy na drogie samochody. W 2024 r. rynek aut premium i luksusowych wart był już 36 mld zł i w porównaniu z poprzednim rokiem zwiększył się o przeszło jedna trzecią – wynika z raportu KPMG powołującego się na dane Euromonitor International. Według Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, liczba sprzedanych w ub. roku drogich samochodów w porównaniu z rokiem 2023 wzrosła o jedną czwartą. Szacuje się, że w 2025 r. polski rynek samochodów premium i luksusowych przekroczy wartość 41 mld zł, a w końcu dekady przebije poziom 50 mld zł.
Prognozy gospodarcze dla Niemiec są obecnie raczej kiepskie, a po wyborach parlamentarnych możemy mieć okres podwyższonej niepewności politycznej. Nie wiadomo ciągle, czy prezydent USA Donald Trump nie wprowadzi jednak ceł.
Początek roku nie rozpieszcza przedsiębiorców szczególnie bogatą ofertą programów dotacyjnych. Mimo to można i warto pochylić się nad dostępnymi naborami, bo mogą one znacząco ułatwić prowadzenie biznesu i obniżyć jego koszty.
Gwarancja Investmax z regwarancją Europejskiego Funduszu Inwestycyjnego to potężne wsparcie dla przedsiębiorców. Skorzystać z niej mogą mikro, małe i średnie firmy, a łączna wartość zabezpieczonych w ten sposób kredytów może przekroczyć 3 mld zł.
Ubiegły rok zakończyliśmy z największą od wybuchu pandemii liczbą ogłoszonych i przeprowadzonych zwolnień grupowych. Jeszcze więcej pracowników może paść ofiarą grupowych cięć zatrudnienia w 2025 r., który już kilka dużych firm zaczęło od planów redukcji liczby pracowników.
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła XXVI edycję konkursu „Polski Produkt Przyszłości”. Na zwycięzców czekają nagrody pieniężne, a także możliwość prezentacji produktu podczas EXPO 2025 w Osace.
Zaawansowany technologicznie podgrzewacz zapobiega osadzaniu się lodu na soczewkach reflektorów – to pierwsze tego typu rozwiązanie, które teraz zostało objęte patentem przez amerykańską firmę Rivian produkującą elektryczne SUV-y i pickupy.
Początek roku nie rozpieszcza przedsiębiorców szczególnie bogatą ofertą programów dotacyjnych. Mimo to można i warto pochylić się nad dostępnymi naborami, bo mogą one znacząco ułatwić prowadzenie biznesu i obniżyć jego koszty.
Mazda pracuje nad nowym modelem. To duży SUV z napędem elektrycznym, który podobnie jak elektryczna Mazda 6 będzie bazował na chińskim modelu pochodzącym od partnera kooperacyjnego Changan.
Nowy cennik promocyjny EV9 kończy się na kwocie 224 199 zł netto, co oznacza, że wszystkie wersje tego 6- lub 7-miejscowego ponad 5-metrowego elektrycznego SUV-a są dostępne w ramach programu rządowego „NaszEauto”. Jest haczyk - promocja dotyczy wyprodukowanych w 2023 r. EV9 w najbogatszej wersji wyposażenia GT-Line.
Brakuje ładunków do wożenia, więc przewoźnicy nie kupują taboru. Utrzymują się dwucyfrowe spadki rejestracji ciężarówek.
Zakres danych osobowych byłego klienta, jakie mogą być przetwarzane ze względu na przesłankę niezbędności, zależy od indywidualnej oceny, czy jest to konieczne dla realizacji prawnie uzasadnionych interesów. Chodzi o takie dane, jak nazwisko, adres, numery czy skany dowodu i prawa jazdy.
W poniedziałek 3 lutego ruszył nabór wniosków w programie „NaszEauto”. W jego ramach osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą mogą otrzymać 40 tys. zł dopłaty do zakupy samochodu elektrycznego.
W nowej edycji programu dopłat do samochodów elektrycznych maksymalna wysokość wsparcia wynosi 40 tys. zł., cena auta nie może przekroczyć 225 tys. zł netto. Krąg beneficjentów ograniczono do osób fizycznych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas