Reklama

Bez znajomości AI niedługo może być trudno o dobrze płatną pracę

Chociaż na razie tylko trzech na dziesięciu polskich pracowników wykorzystuje sztuczną inteligencję w swojej pracy, to już w kolejnej dekadzie w dużej części zawodów AI stanie się niezbędną kompetencją.

Publikacja: 24.03.2025 04:19

Bez znajomości AI niedługo może być trudno o dobrze płatną pracę

Foto: Adobe Stock

Prawie dwie trzecie pracodawców uczestniczących w tym roku w badaniu Barometr Rynku Pracy agencji zatrudnienia Gi Group już teraz korzysta z automatyzacji i sztucznej inteligencji albo zamierza ją wdrożyć w najbliższej przyszłości. Ten wynik wskazuje, że 29-proc. grupa pracowników, którzy wspierają się AI w swojej pracy, może w najbliższych latach szybko się powiększać.

Tym bardziej że – jak pokazało badanie Talent Trends 2025 przeprowadzone przez Randstad Enterprise – już 84 proc. firm w Polsce i na świecie widzi w AI narzędzie, które pozwoli pracownikom uwolnić czas i skupić się na bardziej rozwojowych zadaniach. Nie bez powodu to wśród menedżerów i specjalistów narzędzia i systemy AI już teraz są znacznie bardziej popularne niż wśród ogółu pracowników.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Jak dobre zbiory wpłyną na ceny żywności? Taniej raczej nie będzie
Raporty ekonomiczne
Coraz więcej bogatych nad Wisłą. Co robią z pieniędzmi?
Raporty ekonomiczne
Jaka dziura w budżecie na 2026 r.? Znowu może paść rekord
Raporty ekonomiczne
Praca dla Kolumbijczyka. Rośnie nowa grupa cudzoziemców na polskim rynku pracy
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Raporty ekonomiczne
Polskie nieruchomości przegrały z czeskimi. Czy inwestorzy wrócą nad Wisłę?
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama