Reklama
Rozwiń
Reklama

Nieoczekiwany skutek wojny celnej. Chińskie firmy próbują podnosić ceny

Wojna celna Stanów Zjednoczonych z Chinami może oznaczać wyższe koszty dla części polskich firm. Są pierwsze sygnały.

Publikacja: 06.05.2025 04:14

Nieoczekiwany skutek wojny celnej. Chińskie firmy próbują podnosić ceny

Foto: Adobe Stock

O tej porze każdego roku sklepy z małą architekturą dla ogrodów przeżywają boom zamówień. Tym razem mierzą się jednak z dodatkowym wyzwaniem, o którym opowiada nam szef poznańskiej firmy e-commerce z portfela funduszu Enterprise Investors. 

 – Brak możliwości eksportu do USA teoretycznie powinien wpływać na większą podaż i niższe ceny, natomiast widzimy już odwrotne próby, tzn. tam, gdzie produkty są pożądane przez klientów, pojawiły się próby podniesienia cen – przyznaje Michał Bartkowiak, prezes firmy Focus Garden, sprzedającej małą architekturę ogrodową i meble sprowadzane z Azji, w tym z Chin. W 2023 r. miała ona ponad 100 mln zł przychodu. 

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Państwo chce wspomagać budowę domów studenckich
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Raporty ekonomiczne
Polskie firmy tracą specjalistów przez nowe przepisy migracyjne
Raporty ekonomiczne
Po co nam dwie ustawy regulujące najem krótkoterminowy?
Raporty ekonomiczne
Drewno coraz droższe, eksport słabnie. Kryzys w przemyśle drzewnym się pogłębia
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Raporty ekonomiczne
Sklepy zapłacą miliardy. Rząd wprowadza kosztowne zmiany dla handlu
Reklama
Reklama