Reklama

Nieoczekiwany skutek wojny celnej. Chińskie firmy próbują podnosić ceny

Wojna celna Stanów Zjednoczonych z Chinami może oznaczać wyższe koszty dla części polskich firm. Są pierwsze sygnały.

Publikacja: 06.05.2025 04:14

Nieoczekiwany skutek wojny celnej. Chińskie firmy próbują podnosić ceny

Foto: Adobe Stock

O tej porze każdego roku sklepy z małą architekturą dla ogrodów przeżywają boom zamówień. Tym razem mierzą się jednak z dodatkowym wyzwaniem, o którym opowiada nam szef poznańskiej firmy e-commerce z portfela funduszu Enterprise Investors. 

 – Brak możliwości eksportu do USA teoretycznie powinien wpływać na większą podaż i niższe ceny, natomiast widzimy już odwrotne próby, tzn. tam, gdzie produkty są pożądane przez klientów, pojawiły się próby podniesienia cen – przyznaje Michał Bartkowiak, prezes firmy Focus Garden, sprzedającej małą architekturę ogrodową i meble sprowadzane z Azji, w tym z Chin. W 2023 r. miała ona ponad 100 mln zł przychodu. 

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Rosyjskie drony wyhamują konsumpcję i osłabią gospodarkę? Opinie ekonomistów
Raporty ekonomiczne
Chrońmy niebo. Jak wygląda polski potencjał antydronowy?
Raporty ekonomiczne
Cyberarmagedon – w Europie gorzej niż u nas jest tylko w jednym kraju
Raporty ekonomiczne
Chłodniejsza końcówka lata na polskim rynku rekrutacji
Raporty ekonomiczne
Specjaliści już korzystają z AI, lecz boją się jej konkurencji
Reklama
Reklama
Reklama