Reklama

Nieoczekiwany skutek wojny celnej. Chińskie firmy próbują podnosić ceny

Wojna celna Stanów Zjednoczonych z Chinami może oznaczać wyższe koszty dla części polskich firm. Są pierwsze sygnały.

Publikacja: 06.05.2025 04:14

Nieoczekiwany skutek wojny celnej. Chińskie firmy próbują podnosić ceny

Foto: Adobe Stock

O tej porze każdego roku sklepy z małą architekturą dla ogrodów przeżywają boom zamówień. Tym razem mierzą się jednak z dodatkowym wyzwaniem, o którym opowiada nam szef poznańskiej firmy e-commerce z portfela funduszu Enterprise Investors. 

 – Brak możliwości eksportu do USA teoretycznie powinien wpływać na większą podaż i niższe ceny, natomiast widzimy już odwrotne próby, tzn. tam, gdzie produkty są pożądane przez klientów, pojawiły się próby podniesienia cen – przyznaje Michał Bartkowiak, prezes firmy Focus Garden, sprzedającej małą architekturę ogrodową i meble sprowadzane z Azji, w tym z Chin. W 2023 r. miała ona ponad 100 mln zł przychodu. 

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Worek firmowego Św. Mikołaja będzie w tym roku lżejszy
Raporty ekonomiczne
Będą pieniądze na uczelnianie technologie
Raporty ekonomiczne
Polskie bombki podbijają świat, tymczasem Polacy wolą chińskie
Raporty ekonomiczne
Goliat pomoże Dawidowi. Nawet 600 mln zł trafi do start-upów
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Raporty ekonomiczne
Bruksela proponuje: firmowe auta już tylko na prąd
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama