Aktualizacja: 09.06.2025 08:07 Publikacja: 09.06.2025 05:00
Foto: Adobe Stock
Przedsiębiorcy, którzy sięgnęli po sztuczną inteligencję, notują wymierne efekty. Nic dziwnego więc, że – jak wynika z najnowszych badań SW Research i Ayming Polska – firmy nad Wisłą coraz mocniej wiążą swoją przyszłość z tą technologią. Aż 84 proc. ankietowanych wyszło już z fazy testów. Problemem pozostają jednak finanse. Na AI ponad 60 proc. badanych firm przeznacza mniej niż 2 proc. rocznego przychodu. Próg 5 proc. przekraczają ledwie trzy pomioty na setkę badanych. Warto jednak zaznaczyć, że – mimo tej istotnej bariery – w ostatnich dwóch latach dwie trzecie badanych podmiotów w naszym kraju zwiększyło nakłady na tę technologię.
Wprawdzie prawie połowa dorosłych, w tym niemal każdy z pracowników, dostrzega potrzebę podwyższania, a nierzadk...
Praca w korporacjach przestaje być wymarzoną karierą zawodową, choć ich przewagą nadal są lepsze zarobki i benef...
Polskie ciepłownie systemowe, które w 60 proc. są nadal oparte na węglu, potrzebują zmian. Rząd rusza z konsulta...
Czy rynek zamówień publicznych nad Wisłą wygrzebie się z dołka? Choć w ubiegłym roku branża technologiczna na ty...
Chociaż wciąż dziewięciu na dziesięciu badanych specjalistów i menedżerów opowiada się za czterodniowym tygodnie...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas