Reklama

Biznes posmakował AI. Większość firm zwiększy inwestycje

Niemal co czwarte polskie przedsiębiorstwo, które wdrożyło już sztuczną inteligencję, chce teraz rozwój tej technologii zapisać w swojej strategii. Dwie trzecie zapowiada zwiększenie wydatków na takie narzędzia.

Publikacja: 09.06.2025 05:00

Biznes posmakował AI. Większość firm zwiększy inwestycje

Foto: Adobe Stock

Przedsiębiorcy, którzy sięgnęli po sztuczną inteligencję, notują wymierne efekty. Nic dziwnego więc, że – jak wynika z najnowszych badań SW Research i Ayming Polska – firmy nad Wisłą coraz mocniej wiążą swoją przyszłość z tą technologią. Aż 84 proc. ankietowanych wyszło już z fazy testów. Problemem pozostają jednak finanse. Na AI ponad 60 proc. badanych firm przeznacza mniej niż 2 proc. rocznego przychodu. Próg 5 proc. przekraczają ledwie trzy pomioty na setkę badanych. Warto jednak zaznaczyć, że – mimo tej istotnej bariery – w ostatnich dwóch latach dwie trzecie badanych podmiotów w naszym kraju zwiększyło nakłady na tę technologię.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Mała strategia gotowa, ale nie wszystkich zadowoli
Raporty ekonomiczne
Sztuczna inteligencja wspomoże polski eksport. Jaka jest kondycja handlu zagranicznego?
Raporty ekonomiczne
Sklepy muszą coraz ostrzej walczyć o klientów. Promocje przyspieszyły
Raporty ekonomiczne
Karuzela z przejęciami przyspieszyła
Raporty ekonomiczne
Polacy pokochali zakupy w internecie. Inne kraje w tyle
Reklama
Reklama
Reklama