Reklama

Fiskus chce setek milionów złotych z opodatkowania e-handlu

Ministerstwo Finansów analizuje zmiany obowiązującego od 2021 r. podatku obrotowego od sprzedaży detalicznej. W grę wchodzi wzrost obecnych stawek, jak i objęcie daniną nie tylko handlu stacjonarnego, ale i internetowego, na czym zyskaliby giganci z Chin.

Publikacja: 12.06.2025 04:30

Fiskus chce setek milionów złotych z opodatkowania e-handlu

Foto: rp.pl/Weronika Porębska

Podatek od sprzedaży został wprowadzony w 2021 r. Płacą go duże sieci stacjonarne, ale zdaniem Ministerstwa Finansów to za mało. – Zdaniem urzędników wiele firm omija podatek, rozwijając handel internetowy, dlatego główna zmiana ustawy ma właśnie objąć obciążenie e-handlu – mówi nasze źródło zbliżone do resortu.

Z naszych informacji wynika, że szacowane wpływy z opodatkowania dużych sprzedawców e-handlu mogą przynieść kilkaset milionów złotych rocznie, może nawet przekroczyłyby 1 mld zł rocznie.  Prowadzone są prace nad oceną skutków wprowadzenia podatku od sprzedaży detalicznej. Projekt jest aktualnie na etapie analiz zgłoszonych do niego uwag w związku z prowadzonymi konsultacjami publicznymi – podaje Ministerstwo Finansów. 

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Rynek rozrywki i internetu w Polsce wyhamowuje
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Raporty ekonomiczne
Polacy wydają coraz więcej pieniędzy na swoje zwierzęta
Raporty ekonomiczne
Kapitał na start w dorosłość? Panel Ekonomistów na „nie"
Raporty ekonomiczne
Atom w Koninie, czyli Grupa Polsat wabi inwestorów
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Raporty ekonomiczne
Raport PIE: polski przemysł motoryzacyjny hamuje coraz ostrzej
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama