Reklama

Polacy wydają coraz więcej pieniędzy na zwierzęta. Więcej niż na produkty dla dzieci

Już prawie 10 mld zł rocznie wydajemy na potrzeby zwierząt domowych. To więcej niż na wiele kategorii zakupowych dla dzieci, takich jak pieluchy, kosmetyki czy żywność.

Publikacja: 30.10.2025 04:07

Zwierząt w polskich domach przybywa, a rodzi się coraz mniej dzieci

Zwierząt w polskich domach przybywa, a rodzi się coraz mniej dzieci

Foto: Adobe Stock

Z tego artykułu się dowiesz:

  • Jakie są aktualne trendy w wydatkach Polaków na zwierzęta domowe?
  • W jakim tempie rośnie liczba zwierząt domowych w polskich gospodarstwach?
  • Jak zmienia się rynek produktów dla dzieci w porównaniu do rynku produktów dla zwierząt?
  • Jakie zmiany zachodzą w zakupach produktów dla zwierząt w kontekście e-commerce?
Pozostało jeszcze 96% artykułu

Zwierząt w polskich domach przybywa, a rodzi się coraz mniej dzieci. Firma GfK (obecnie YouGov) podawała dwa lata temu, że już wtedy było w Polsce mniej gospodarstw domowych z dziećmi, niż tych z psami. 

Obecnie mamy w domach ponad 8,4 mln psów, co oznacza wzrost o prawie 700 tys. wobec 2019 r. Mamy również 7,5 mln kotów, których przybyło ponad 1,1 mln – wynika z danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Karmy dla Zwierząt Domowych. Tymczasem w 2024 r. w Polsce urodziło się około 252 tys. dzieci, najmniej od ponad 200 lat.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Popyt na mieszkania wzrośnie, ale ceny nie wystrzelą
Raporty ekonomiczne
Chiński import wygrywa z polskimi firmami
Raporty ekonomiczne
Państwa bałtyckie idą na rekord. Powstaje NATO dwóch prędkości
Raporty ekonomiczne
Kadrowe problemy firm. Co gryzie polskich pracodawców?
Raporty ekonomiczne
Rekordowy rok polskiej zbrojeniówki
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama