Reklama

Influencerzy na celowniku ZUS. Chce składek od umów o dzieło

Powtarzające się umowy o dzieło na promocję produktów i usług w sieci mogą zostać oskładkowane nawet pięć lat wstecz.

Publikacja: 17.11.2021 17:49

Influencerzy na celowniku ZUS. Chce składek od umów o dzieło

Foto: Adobe Stock

Z prośbą o interwencję do „Rzeczpospolitej” zwrócił się jeden z polskich przedsiębiorców działający na Instagramie, Facebooku, Twitterze i TikToku. Kilka tygodni temu ZUS rozpoczął kontrolę umów o dzieło, jakie ta spółka zawiera z influencerami. Pytania inspektorów ZUS wskazują, że ich wizyta może się skończyć nałożeniem na spółkę obowiązku zapłaty ogromnych kwot.

Początek końca?

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

ZUS
Zbyt wysoki zasiłek bez składek na ZUS
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
ZUS
eZUS zastąpi PUE ZUS. Co to oznacza dla przedsiębiorców?
ZUS
Czy trzeba płacić składki od umów licencyjnych? ZUS wyjaśnia
ZUS
Przedsiębiorcy nie rzucili się na wakacje od ZUS, ale mają jeszcze czas
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
ZUS
Reforma PIP może namieszać w składkach i urlopach. „Zbiór złych propozycji"
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama