Influencerzy na celowniku ZUS. Chce składek od umów o dzieło

Powtarzające się umowy o dzieło na promocję produktów i usług w sieci mogą zostać oskładkowane nawet pięć lat wstecz.

Publikacja: 17.11.2021 17:49

Influencerzy na celowniku ZUS. Chce składek od umów o dzieło

Foto: Adobe Stock

Z prośbą o interwencję do „Rzeczpospolitej” zwrócił się jeden z polskich przedsiębiorców działający na Instagramie, Facebooku, Twitterze i TikToku. Kilka tygodni temu ZUS rozpoczął kontrolę umów o dzieło, jakie ta spółka zawiera z influencerami. Pytania inspektorów ZUS wskazują, że ich wizyta może się skończyć nałożeniem na spółkę obowiązku zapłaty ogromnych kwot.

Początek końca?

Pozostało 91% artykułu

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
ZUS
Nowa pomoc dla firm dotkniętych powodzią. ZUS podał ważny termin
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką
ZUS
Jak rozliczyć składkę zdrowotną od środków trwałych w 2025 r.? Co jest lepsze?
ZUS
ZUS wypłaca przedsiębiorcom wyrównania świadczenia interwencyjnego
ZUS
Wakacje składkowe. Jak złożyć szybko wniosek do ZUS i skorzystać z nich w 2024 roku?
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
ZUS
Zmiany w firmowej składce zdrowotnej na 2025 r. Sejm zdecydował
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska