ZUS ostrzega przed spoofingiem. "To nie my dzwonimy"

Ktoś podszywa się pod konsultantów infolinii ZUS i dzwoni do jego klientów w sprawie zmiany numerów telefonów do konta na Platformie Usług Elektronicznych ZUS, czy też zmiany numerów telefonów używanych w komunikacji z bankami.

Publikacja: 26.01.2022 12:45

ZUS ostrzega przed spoofingiem. "To nie my dzwonimy"

Foto: Adobe Stock

dgk

Spoofing telefoniczny to jedno z najpopularniejszych obecnie oszustw. Polega na podszywaniu się przez telefonującego pod inną osobę lub instytucję. Ofiara  nie zawsze potrafi się zorientować z kim rozmawia, bo numer wyświetlający się na telefonie odbiorcy nie budzi wątpliwości. W ten sposób oszuści udają konsultantów banków czy przedstawicieli urzędów, w tym ZUS.

Niedawno do Zakładu wpłynęły zgłoszenia z informacją, że telefonował do nich ktoś z numeru infolinii ZUS (22) 560 16 00 - taki numer  wyświetlał się na telefonie klienta) -  mówi Iwona Kowalska-Matis, regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku. - W czasie rozmowy osoba łamaną polszczyzną zapytała, czy klient potwierdza zmianę numeru telefonu do konta PUE oraz czy w imieniu ZUS ma poinformować banki o zmianie numeru telefonu.

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
ZUS
Sejm uchwalił: firmy z terenów dotkniętych powodzią nie zapłacą ZUS
ZUS
ZUS tropi nadużycia z wykorzystaniem specjalnych algorytmów i AI
ZUS
Reforma składki zdrowotnej krytykowana w Sejmie. Jest decyzja
ZUS
Gigantyczna podwyżka składki zdrowotnej zamiast obiecanej obniżki. Kto straci?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
ZUS
Wakacje składkowe w pytaniach i odpowiedziach. Coraz mniej czasu na wniosek