Aktualizacja: 04.07.2025 16:39 Publikacja: 26.01.2022 12:45
Foto: Adobe Stock
Spoofing telefoniczny to jedno z najpopularniejszych obecnie oszustw. Polega na podszywaniu się przez telefonującego pod inną osobę lub instytucję. Ofiara nie zawsze potrafi się zorientować z kim rozmawia, bo numer wyświetlający się na telefonie odbiorcy nie budzi wątpliwości. W ten sposób oszuści udają konsultantów banków czy przedstawicieli urzędów, w tym ZUS.
Niedawno do Zakładu wpłynęły zgłoszenia z informacją, że telefonował do nich ktoś z numeru infolinii ZUS (22) 560 16 00 - taki numer wyświetlał się na telefonie klienta) - mówi Iwona Kowalska-Matis, regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku. - W czasie rozmowy osoba łamaną polszczyzną zapytała, czy klient potwierdza zmianę numeru telefonu do konta PUE oraz czy w imieniu ZUS ma poinformować banki o zmianie numeru telefonu.
Świadczenie urlopowe wypłacane zatrudnionym przez pracodawcę, który nie utworzył zakładowego funduszu świadczeń...
Nieobecność chorego pracownika pod adresem zamieszkania nie będzie dowodzić tego, że wykorzystuje on zwolnienie...
Ustawa systemowa nie posługuje się kryterium obywatelstwa, miejsca zamieszkania czy pobytu. Oznacza to, że obowi...
Banki, instytucje finansowe i kredytowe dostaną dostęp do danych znajdujących się na kontach płatników składek....
Ponad milion płatników składek ma zadłużenie w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych – wynika z danych, które otrzym...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas