Aktualizacja: 19.04.2025 21:39 Publikacja: 26.01.2022 12:45
Foto: Adobe Stock
Spoofing telefoniczny to jedno z najpopularniejszych obecnie oszustw. Polega na podszywaniu się przez telefonującego pod inną osobę lub instytucję. Ofiara nie zawsze potrafi się zorientować z kim rozmawia, bo numer wyświetlający się na telefonie odbiorcy nie budzi wątpliwości. W ten sposób oszuści udają konsultantów banków czy przedstawicieli urzędów, w tym ZUS.
Niedawno do Zakładu wpłynęły zgłoszenia z informacją, że telefonował do nich ktoś z numeru infolinii ZUS (22) 560 16 00 - taki numer wyświetlał się na telefonie klienta) - mówi Iwona Kowalska-Matis, regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku. - W czasie rozmowy osoba łamaną polszczyzną zapytała, czy klient potwierdza zmianę numeru telefonu do konta PUE oraz czy w imieniu ZUS ma poinformować banki o zmianie numeru telefonu.
Ubezpieczenie w KRUS nie wlicza się do okresu prowadzenia działalności, od którego zależy prawo do małego ZUS Plus.
Odszkodowanie uzupełniające z tytułu szkody poniesionej w wyniku choroby zawodowej nie stanowi podstawy wymiaru...
Większość przedsiębiorców zapłaci w 2026 r. mniejszą składkę zdrowotną niż w 2025 r. Część jednak na zmianach st...
Rzecznik małych i średnich przedsiębiorców wystosowała apel w sprawie ustawy, wprowadzającej nowe zasady opłacan...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Co zrobić, jeśli przedsiębiorca wysłał deklaracje do ZUS i zapłacił składki zdrowotne, a później zmienił formę o...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas