ZUS ostrzega przed spoofingiem. "To nie my dzwonimy"

Ktoś podszywa się pod konsultantów infolinii ZUS i dzwoni do jego klientów w sprawie zmiany numerów telefonów do konta na Platformie Usług Elektronicznych ZUS, czy też zmiany numerów telefonów używanych w komunikacji z bankami.

Publikacja: 26.01.2022 12:45

ZUS ostrzega przed spoofingiem. "To nie my dzwonimy"

Foto: Adobe Stock

dgk

Spoofing telefoniczny to jedno z najpopularniejszych obecnie oszustw. Polega na podszywaniu się przez telefonującego pod inną osobę lub instytucję. Ofiara  nie zawsze potrafi się zorientować z kim rozmawia, bo numer wyświetlający się na telefonie odbiorcy nie budzi wątpliwości. W ten sposób oszuści udają konsultantów banków czy przedstawicieli urzędów, w tym ZUS.

Niedawno do Zakładu wpłynęły zgłoszenia z informacją, że telefonował do nich ktoś z numeru infolinii ZUS (22) 560 16 00 - taki numer  wyświetlał się na telefonie klienta) -  mówi Iwona Kowalska-Matis, regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku. - W czasie rozmowy osoba łamaną polszczyzną zapytała, czy klient potwierdza zmianę numeru telefonu do konta PUE oraz czy w imieniu ZUS ma poinformować banki o zmianie numeru telefonu.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
ZUS
Był ubezpieczony w KRUS, założył firmę. Czy ma prawo do ulgi w składkach?
ZUS
Odszkodowanie uzupełniające z kodeksu cywilnego bez składek
ZUS
Zmiany w składce zdrowotnej dla przedsiębiorców. Kto zyska, kto straci?
ZUS
Apel do Andrzeja Dudy. Chodzi o ważną kwestię dla setek tysięcy małych firm
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
ZUS
Skorygowanie składki zdrowotnej konieczne przy zmianie opodatkowania