Firmy działające w branża dóbr luksusowych, oprócz nielicznych wyjątków, przeżywa właśnie wyraźne spowolnienie. Tacy giganci jak posiadający w swoim portfolio kilkadziesiąt marek luksusowych francuski koncern LVMH czy jego rynkowi rywale — francuski Kering i szwajcarski Richemont — notują niezbyt zadowalające wyniki sprzedaży.
Luksus z drugiej ręki. Które marki budzą największe zainteresowanie?
Problemy marek wynikają ze spadku popytu: aspirujący klienci, którzy jeszcze parę lat temu bardzo chętnie kupowali nowe luksusowe torebki, ubrania i inne wyroby, coraz częściej wolą zastanowić się kilka razy, zanim coś kupią. Jednocześnie w ostatnim czasie prawdziwy renesans przeżywa vintage, co udowadniają branżowe raporty, które pojawiły na przestrzeni ostatnich paru lat.
Czytaj więcej
Firma Brand Finance zaktualizowała swoje dwa rankingi: najcenniejszych oraz najsilniejszych marek...
Faktem jest też coraz droższe są zarówno nowe produkty, jak i te z drugiej ręki. To właśnie z myślą o miłośnikach vintage’u, którzy poszukują najlepszych okazji cenowych, powstał przewodnik pod tytułem „Resale Buying Guide”. Jego autorem są eksperci z platformy Vestiaire Collective, sprzedającej luksusowe wyroby z drugiej ręki.
Adresatami przewodnika są też ci, którzy kupują ubrania, akcesoria i biżuterię sprzed lat z perspektywą sprzedania tych rzeczy za jakiś czas. Vintage’owe wyroby luksusowe to dla nich inwestycja, która w przyszłości może przynieść zysk.