Po przeprowadzeniu skoordynowanego dochodzenia na szczeblu europejskim krajowe organy ochrony konsumentów i Komisji Europejskiej powiadomiły internetową platformę handlową Shein o konieczności dostosowania się do unijnego prawa ochrony konsumentów.
Komisja Europejska kontra Shein
Dochodzenie obejmuje szeroki zakres praktyk, z którymi konsumenci mają do czynienia podczas zakupów w Shein, które naruszają prawo UE, w tym fałszywe rabaty. Sprzedawca udaje, że oferuje lepsze oferty, pokazując obniżki cen, które nie są oparte na rzeczywistych „wcześniejszych cenach”. Prowadzona jest też tzw. sprzedaż pod ciśnieniem, co oznacza wywieranie presji na konsumentów, aby dokonywali zakupów za pomocą taktyk takich jak fałszywe terminy zakupu.
Czytaj więcej
84 proc. ankietowanych deklaruje, że korzystało z Allegro w ciągu ostatnich 6 miesięcy. Jednocześ...
Urzędnicy zarzucają firmie też szereg nieprawidłowych i wprowadzających w błąd informacji, wyświetlanie niepełnych i nieprawidłowych informacji na temat praw konsumentów do zwrotu towarów i otrzymania zwrotu pieniędzy oraz nieprzetwarzanie zwrotów i zwrotów zgodnie z odpowiednimi prawami konsumentów.
Dochodzi stosowanie etykiet produktów, które sugerują, że produkt oferuje coś specjalnego, gdy w rzeczywistości odpowiednia cecha jest wymagana przez prawo. Zarzuty obejmują ukryte dane kontaktowe, konsumenci nie mogą łatwo skontaktować się z Shein w przypadku pytań lub skarg.