Aktualizacja: 13.01.2025 07:37 Publikacja: 08.01.2025 08:20
Kwiaty i znicze w miejscu śmiertelnego potrącenia 14-latka przy skrzyżowaniu ulic Ordona i Jana Kazimierza na warszawskiej Woli
Foto: PAP/Piotr Nowak
W piątek media podały, że na warszawskiej Woli doszło do tragicznego wypadku. Kierowca białego busa potrącił na przejściu dla pieszych 14-latka, po czym nie udzielił mu pomocy i uciekł z miejsca zdarzenia. Życia nastolatka nie udało się uratować.
Okazało się, że sprawca jest pracownikiem firmy kurierskiej, a w chwili wypadku jechał pojazdem będącym własnością przedsiębiorstwa, które podnajmuje pojazdy m.in. firmie kurierskiej. Co więcej, ujawniono, że wobec mężczyzny w kwietniu 2023 roku sąd orzekł zakaz prowadzenia pojazdów w ruchu lądowym na okres trzech lat.
Odmowa absolutorium członkowi zarządu spółki nie narusza jego dóbr osobistych i nie uzasadnia żądania ich ochrony.
Eksperci są zgodni, że firmy przewozowe – mimo że teoretycznie już dziś na bieżąco mogą sprawdzać w systemie, czy zatrudnieni przez nie kierowcy nie stracili uprawnień – muszą dostać praktyczne narzędzia do takiej weryfikacji. Pomysł na to ma resort cyfryzacji.
Możliwość weryfikacji treści przed publikacją w sieci, kary umowne za reklamowanie konkurencyjnych produktów, sposób oznaczenia treści w internecie - o tym powinny pamiętać firmy, które decydują się na rozpoczęcie współpracy reklamowej z influencerami.
Bieżący rok będzie stał pod znakiem deregulacji, nowelizacji ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa oraz zmian w prawie spółek. Z punktu widzenia biznesu najważniejsze jest jednak stabilne prawo.
Od Nowego Roku obowiązuje zmodyfikowany i rozszerzony o nowe rodzaje działalności katalog kodów Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD). Na dostosowanie się do nowej kwalifikacji PKD przedsiębiorcy mają dwa lata, ale niektóre firmy zastosują nowe kody od zaraz.
Zarząd Kanału Panamskiego niezrażony pogróżkami Donalda Trumpa zlecił konsorcjum firm i placówek naukowych z Francji i Belgii sporządzenie kompleksowego opracowania studium opłacalności modernizacji śluz tego szlaku wodnego. Nie podano tylko wartości tego zlecenia.
Polska nie wyraziła zgody na przelot nad swym terytorium samolotu wiozącego do Moskwy delegację słowackiego parlamentu - wynika z informacji słowackich mediów. Inne stanowisko na temat sprawy przekazało polskie MSZ.
Minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz poinformował, że - wbrew wcześniejszym zapowiedziom - edukacja zdrowotna nie będzie przedmiotem obowiązkowym.
Rok 2024 na rynku inwestycji w nieruchomości był o wiele lepszy niż poprzedni – wynika z analiz firmy doradczej CBRE. Co dalej?
Konsekwencje zostaną wyciągnięte - mówił minister obrony Władysław Kosiniak-Kamysz o czterech czynnych wojskowych, którzy w ubiegłym roku mieli doprowadzić do zaginięcia min przeciwczołgowych. Grozi im do pięciu lat pozbawienia wolności. To w związku z tą sprawą - jak wyjaśnił szef MON - odwołany został także szef Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych gen dyw. Artur Kępczyński.
Nowe zalecenie Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA), by omijać przestrzeń powietrzną zachodniej Rosji, ma za zadanie uderzyć w gospodarkę – uważa Federalna Agencja Transportu Lotniczego (Rosawiacja).
Jak wynika z opublikowanego w niedzielę sondażu, poparcie dla prezydenta Francji Emmanuela Macrona spadło o dwa punkty procentowe w porównaniu z również niekorzystnym wynikiem z listopadowego sondażu. Tym razem deklarowane poparcie zbliżyło się do poziomu z 2018 roku, gdy krajem wstrząsały protesty "żółtych kamizelek".
Liczba pasażerów, którzy odprawili się na polskich lotniskach w 2024 roku, sięgnęła 59 mln. Jeśli to porównamy z 52,4 mln w roku 2023, to mamy jeden z najszybszych wzrostów na rynku lotniczym na świecie. A z tym łączą się inwestycje w infrastrukturę i samoloty.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas