Reklama
Rozwiń

Regulamin przyznawania nagród pracownikom samorządowym

Wydział organizacji urzędu miasta opracował projekt zmiany regulaminu wynagradzania pracowników wprowadzając „nagrodę pracownika samorządowego – 27 maja”. Chcemy w ten sposób zrekompensować pracownikom wzrost wydatków na życie i brak możliwości przyznania „stałych” podwyżek. Czy takie rozwiązanie będzie zgodne z prawem – pyta radna.

Publikacja: 28.03.2023 02:00

Regulamin przyznawania nagród pracownikom samorządowym

Foto: Fotorzepa / Robert Gardziński

Analizę pytania należy poprzedzić odniesieniem się do zasad wydatkowych, o których mowa w art. 44 ust. 2 i 3 ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. Z tych przepisów wynika po pierwsze, że jednostki sektora finansów publicznych dokonują wydatków zgodnie z przepisami dotyczącymi poszczególnych rodzajów wydatków. Po drugie, wydatki publiczne powinny być dokonywane:

1) w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasad:

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Administracja
Teresa Siudem: Czy "era papierowa" w urzędach się kończy?
Administracja
EZD w administracji – jak prowadzić elektroniczną dokumentację?
Administracja
Jaka stawka VAT za udostępnianie boiska stadionu miejskiego?
Administracja
Zakup usługi analitycznej z zagranicy a podatek u źródła
Administracja
Czy za częstszy odbiór szkła i papieru gmina może żądać opłaty dodatkowej?