Regulamin przyznawania nagród pracownikom samorządowym

Wydział organizacji urzędu miasta opracował projekt zmiany regulaminu wynagradzania pracowników wprowadzając „nagrodę pracownika samorządowego – 27 maja”. Chcemy w ten sposób zrekompensować pracownikom wzrost wydatków na życie i brak możliwości przyznania „stałych” podwyżek. Czy takie rozwiązanie będzie zgodne z prawem – pyta radna.

Publikacja: 28.03.2023 02:00

Regulamin przyznawania nagród pracownikom samorządowym

Foto: Fotorzepa / Robert Gardziński

Analizę pytania należy poprzedzić odniesieniem się do zasad wydatkowych, o których mowa w art. 44 ust. 2 i 3 ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. Z tych przepisów wynika po pierwsze, że jednostki sektora finansów publicznych dokonują wydatków zgodnie z przepisami dotyczącymi poszczególnych rodzajów wydatków. Po drugie, wydatki publiczne powinny być dokonywane:

1) w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasad:

Pozostało 92% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Administracja
Teresa Siudem: Czas na reformę służby publicznej
Administracja
Służba cywilna? Wysokie wymagania i nieadekwatne do nich zarobki
Administracja
Od czystej wody do zrównoważonej turystyki na Bałtyku
Administracja
Jak ustalić odszkodowanie za grunt wywłaszczany pod drogę?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Administracja
Gmina rozważa aport infrastruktury do spółki. Czy odliczy VAT?