Reklama

Regulamin przyznawania nagród pracownikom samorządowym

Wydział organizacji urzędu miasta opracował projekt zmiany regulaminu wynagradzania pracowników wprowadzając „nagrodę pracownika samorządowego – 27 maja”. Chcemy w ten sposób zrekompensować pracownikom wzrost wydatków na życie i brak możliwości przyznania „stałych” podwyżek. Czy takie rozwiązanie będzie zgodne z prawem – pyta radna.

Publikacja: 28.03.2023 02:00

Regulamin przyznawania nagród pracownikom samorządowym

Foto: Fotorzepa / Robert Gardziński

Analizę pytania należy poprzedzić odniesieniem się do zasad wydatkowych, o których mowa w art. 44 ust. 2 i 3 ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. Z tych przepisów wynika po pierwsze, że jednostki sektora finansów publicznych dokonują wydatków zgodnie z przepisami dotyczącymi poszczególnych rodzajów wydatków. Po drugie, wydatki publiczne powinny być dokonywane:

1) w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasad:

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Administracja
Fundusze unijne. Instytucja organizująca konkurs nie może wprowadzać w błąd
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Administracja
Szkoła publiczna musi jasno uzasadnić odmowę przyjęcia dziecka
Administracja
Administrację czekają korekty wynagrodzeń
Administracja
Rada gminy nie upoważni wójta do wystawienia weksla
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Administracja
Kto i kiedy płaci za korzystanie ze środowiska?
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama