Kiedy e-polecony otrzymamy z urzędu?

Samorządy będą miały więcej czasu na przygotowanie się do prowadzenia korespondencji za pośrednictwem systemu e-Doręczeń. Do Sejmu trafił projekt nowelizacji ustawy o doręczeniach elektronicznych.

Publikacja: 12.11.2024 05:45

Kiedy e-polecony otrzymamy z urzędu?

Foto: Adobe Stock

System e-Doręczeń, to nowy sposób prowadzenia korespondencji, który jest elektronicznym odpowiednikiem listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Dzięki tej usłudze podmioty publiczne, firmy i obywatele będą mogli korzystać z doręczeń elektronicznych, prawnie równoważnych z przesyłką poleconą za potwierdzeniem odbioru. Termin wejścia w życie obowiązku stosowania doręczeń elektronicznych był już przesuwany i dzieje się tak po raz kolejny. Powodem było (i jest) niewystarczające przygotowanie się instytucji publicznych, w tym jednostek samorządu terytorialnego, do zmian technicznych i organizacyjnych związanych z obsługą systemu e-Doręczeń. Okazuje się też, że wniosek o założenie adresu do doręczeń elektronicznych złożyło tylko ok. 30 proc. podmiotów obowiązanych, a muszą to zrobić do 1 stycznia 2025 r. Czasu jest więc coraz mniej, a projekt nowelizacji nie przewiduje przesunięcia tego terminu.

Pozostało 85% artykułu

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Administracja
Teresa Siudem: Kto odpowiada za ochronę ludności cywilnej?
Administracja
Ochrona ludności w czasach spokojnych – nowe obowiązki samorządów
Administracja
Szkoda planistyczna. Kiedy właściciel ma prawo do odszkodowania?
Administracja
Od kiedy liczyć wypłaty dla strażaków-ratowników?
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Administracja
Na wybrane gminy Opolszczyzny i województwa łódzkiego czekają pieniądze z KPO
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska