Aktualizacja: 26.04.2025 06:48 Publikacja: 12.11.2024 05:45
Foto: Adobe Stock
System e-Doręczeń, to nowy sposób prowadzenia korespondencji, który jest elektronicznym odpowiednikiem listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Dzięki tej usłudze podmioty publiczne, firmy i obywatele będą mogli korzystać z doręczeń elektronicznych, prawnie równoważnych z przesyłką poleconą za potwierdzeniem odbioru. Termin wejścia w życie obowiązku stosowania doręczeń elektronicznych był już przesuwany i dzieje się tak po raz kolejny. Powodem było (i jest) niewystarczające przygotowanie się instytucji publicznych, w tym jednostek samorządu terytorialnego, do zmian technicznych i organizacyjnych związanych z obsługą systemu e-Doręczeń. Okazuje się też, że wniosek o założenie adresu do doręczeń elektronicznych złożyło tylko ok. 30 proc. podmiotów obowiązanych, a muszą to zrobić do 1 stycznia 2025 r. Czasu jest więc coraz mniej, a projekt nowelizacji nie przewiduje przesunięcia tego terminu.
Nie uczmy prawników prawa, a finansistów – finansów. Program szkolenia urzędników powinien być elastyczny, umożl...
Sprawdzane będzie to, jak kandydaci rozumieją ogólne zasady wynikające z przepisów prawa, a nie to, czy pamiętaj...
Jednostki samorządu terytorialnego jako organy założycielskie podmiotów leczniczych mogą udzielać tym podmiotom...
Rada gminy nie jest uprawniona do ustalenia w uchwale imiennego składu społecznej komisji mieszkaniowej.
Jednostki publiczne, które planują projekty w formule PPP, mogą liczyć na nasze wsparcie – mówi Michał Piwowarcz...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas