Reklama
Rozwiń

Kiedy e-polecony otrzymamy z urzędu?

Samorządy będą miały więcej czasu na przygotowanie się do prowadzenia korespondencji za pośrednictwem systemu e-Doręczeń. Do Sejmu trafił projekt nowelizacji ustawy o doręczeniach elektronicznych.

Publikacja: 12.11.2024 05:45

Kiedy e-polecony otrzymamy z urzędu?

Foto: Adobe Stock

System e-Doręczeń, to nowy sposób prowadzenia korespondencji, który jest elektronicznym odpowiednikiem listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Dzięki tej usłudze podmioty publiczne, firmy i obywatele będą mogli korzystać z doręczeń elektronicznych, prawnie równoważnych z przesyłką poleconą za potwierdzeniem odbioru. Termin wejścia w życie obowiązku stosowania doręczeń elektronicznych był już przesuwany i dzieje się tak po raz kolejny. Powodem było (i jest) niewystarczające przygotowanie się instytucji publicznych, w tym jednostek samorządu terytorialnego, do zmian technicznych i organizacyjnych związanych z obsługą systemu e-Doręczeń. Okazuje się też, że wniosek o założenie adresu do doręczeń elektronicznych złożyło tylko ok. 30 proc. podmiotów obowiązanych, a muszą to zrobić do 1 stycznia 2025 r. Czasu jest więc coraz mniej, a projekt nowelizacji nie przewiduje przesunięcia tego terminu.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Administracja
Katarzyna Wójcik: Jakie zasady obowiązują na plaży
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Administracja
Na plaży trzeba się pilnować, inaczej można skończyć z mandatem
Administracja
Prawo do kwestionowania egzekucji nie uratuje nadpłaty
Administracja
Kiedy gmina może złagodzić zakaz spożywania alkoholu?
Administracja
Wiata na działce to labirynt prawny dla inwestorów