Reklama

Kiedy e-polecony otrzymamy z urzędu?

Samorządy będą miały więcej czasu na przygotowanie się do prowadzenia korespondencji za pośrednictwem systemu e-Doręczeń. Do Sejmu trafił projekt nowelizacji ustawy o doręczeniach elektronicznych.

Publikacja: 12.11.2024 05:45

Kiedy e-polecony otrzymamy z urzędu?

Foto: Adobe Stock

System e-Doręczeń, to nowy sposób prowadzenia korespondencji, który jest elektronicznym odpowiednikiem listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Dzięki tej usłudze podmioty publiczne, firmy i obywatele będą mogli korzystać z doręczeń elektronicznych, prawnie równoważnych z przesyłką poleconą za potwierdzeniem odbioru. Termin wejścia w życie obowiązku stosowania doręczeń elektronicznych był już przesuwany i dzieje się tak po raz kolejny. Powodem było (i jest) niewystarczające przygotowanie się instytucji publicznych, w tym jednostek samorządu terytorialnego, do zmian technicznych i organizacyjnych związanych z obsługą systemu e-Doręczeń. Okazuje się też, że wniosek o założenie adresu do doręczeń elektronicznych złożyło tylko ok. 30 proc. podmiotów obowiązanych, a muszą to zrobić do 1 stycznia 2025 r. Czasu jest więc coraz mniej, a projekt nowelizacji nie przewiduje przesunięcia tego terminu.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Administracja
Problem z opodatkowaniem CFC. Niekonsekwentne regulacje to problem dla podatników i fiskusa
Administracja
Jak zawiadomić rodziców o likwidacji szkoły?
Administracja
Samorząd może czynić inwestycje na cudzej działce
Administracja
Konfiskata telefonu w szkole niezgodna z prawem. Wkrótce sytuacja się zmieni?
Administracja
Gmina nie ma pełnej swobody w prowadzeniu polityki przestrzennej
Reklama
Reklama
Reklama