Aktualizacja: 14.10.2021 12:08 Publikacja: 14.10.2021 13:05
Foto: Adobe Stock
W ostatnim czasie jest coraz głośniej o zrównoważonym rozwoju oraz o konieczności uwzględniania kryteriów ESG (>patrz ramka) w strategiach biznesowych firm. Przez ostatnie lata zrównoważony rozwój kojarzył się z działaniami marketingowymi i opakowywaniem przedsiębiorstw w zielone slogany, które często okazywały się być pustymi frazesami w zderzeniu z rzeczywistymi działaniami firm. ESG traktowano jak kolejny CSR (z ang. corporate social responsibility – społeczna odpowiedzialność biznesu), modny trend i narzędzie zielonego PR (z ang. public relations - kontakty z otoczeniem). Do czasu. Przełomowym momentem i kołem zamachowym zmian było umieszczenie zrównoważonego rozwoju w centrum strategii na rzecz zrównoważonego finansowania Unii Europejskiej, a następnie w strategii Komisji Europejskiej – Europejski Zielony Ład, wyznaczającej kierunki rozwoju gospodarki, która ma się opierać na działaniach sprzyjających ochronie klimatu i środowiska naturalnego. Te działanie były wyraźnym sygnałem dla promowania zrównoważonych inwestycji. Skąd to wiemy?
Od 28 czerwca 2025 roku dostępność cyfrowa stanie się obowiązkiem dla wielu przedsiębiorców działających na rynk...
Polski Akt o Dostępności ma eliminować bariery cyfrowe, które utrudniają korzystanie z nowoczesnych technologii...
Uchybienie przez członka zarządu obowiązkowi sprawozdawczemu niesie za sobą niekorzystne konsekwencje, m.in. nał...
Lepsza ochrona zdrowia, środowiska i większa przejrzystość dla konsumentów – to główne cele rewizji unijnych prz...
Podziały wiążą się z dwiema kluczowymi cechami. Pierwszą jest przeniesienie praw i obowiązków, czyli tzw. sukces...
Opisanie przedmiotu zamówienia w sposób nieprecyzyjny, wewnętrznie sprzeczny lub zbyt lakoniczny może być narusz...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas