Aktualizacja: 14.10.2021 12:08 Publikacja: 14.10.2021 13:05
Foto: Adobe Stock
W ostatnim czasie jest coraz głośniej o zrównoważonym rozwoju oraz o konieczności uwzględniania kryteriów ESG (>patrz ramka) w strategiach biznesowych firm. Przez ostatnie lata zrównoważony rozwój kojarzył się z działaniami marketingowymi i opakowywaniem przedsiębiorstw w zielone slogany, które często okazywały się być pustymi frazesami w zderzeniu z rzeczywistymi działaniami firm. ESG traktowano jak kolejny CSR (z ang. corporate social responsibility – społeczna odpowiedzialność biznesu), modny trend i narzędzie zielonego PR (z ang. public relations - kontakty z otoczeniem). Do czasu. Przełomowym momentem i kołem zamachowym zmian było umieszczenie zrównoważonego rozwoju w centrum strategii na rzecz zrównoważonego finansowania Unii Europejskiej, a następnie w strategii Komisji Europejskiej – Europejski Zielony Ład, wyznaczającej kierunki rozwoju gospodarki, która ma się opierać na działaniach sprzyjających ochronie klimatu i środowiska naturalnego. Te działanie były wyraźnym sygnałem dla promowania zrównoważonych inwestycji. Skąd to wiemy?
Dłużnik nie musi już przepisywać majątku na konkubinę, by ukryć go przed komornikiem. Może wykorzystać do tego l...
Wyegzekwowanie należności w niektórych sprawach jest problemem. Wiele egzekucji kończy się wydaniem postanowieni...
Początek 2025 roku przyniósł szereg komunikatów Urzędu Regulacji Energetyki, które wywołały liczne wątpliwości n...
Przedsiębiorca, decydując się na współpracę z sektorem publicznym, powinien pamiętać, że rządzi się ona innymi p...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Kodeks cywilny zawiera regulacje, na podstawie których wykonawca może domagać się dostosowania wysokości wynagro...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas