Reklama

Międzynarodowe sankcje gospodarcze – przewodnik dla przedsiębiorców

Objęcie określonych podmiotów albo działalności sankcjami może powodować konsekwencje dla umów już zawartych albo takich, które dopiero mają zostać zawarte. Sankcje mogą uniemożliwić wykonanie umowy.

Publikacja: 24.03.2022 14:42

Międzynarodowe sankcje gospodarcze – przewodnik dla przedsiębiorców

Foto: Adobe Stock

Sankcje gospodarcze (zwane też środkami ograniczającymi) to jeden z instrumentów oddziaływania państw lub organizacji międzynarodowych (UE, ONZ) na państwa i osoby, których działalność stanowi naruszenie prawa międzynarodowego i stanowi zagrożenie dla pokoju i bezpieczeństwa.

Państwa w ramach sankcji wprowadzają określone ograniczenia w stosunku do podmiotów sankcjonowanych (np. zakaz wjazdu dla określonych osób albo zamrożenie majątku ulokowanego na terytorium tych państw), albo też wymagają od osób podlegających ich jurysdykcji, by zaprzestały albo ograniczyły współpracę z podmiotami sankcjonowanymi (np. zakaz eksportu konkretnych towarów do odbiorców z określonego państwa).

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Świąteczne zakupy z AI. Uwaga na pułapkę cen skrojonych na miarę
Materiał Promocyjny
Kameralna. Niska zabudowa, wysoki standard myślenia o przestrzeni
Biznes
Teresa Siudem: Ochrona lasów – nowe obowiązki przedsiębiorców
Biznes
Nieprzemyślane rabaty? UOKiK może je zakwestionować
Biznes
Compliance – jak dowody należytej staranności decydują o wyniku sprawy
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
Rozporządzenie o wylesianiu (EUDR) – nowe obowiązki dla firm
Materiał Promocyjny
Nadciąga wielka zmiana dla branży tekstylnej. Dla rynku to też szansa
Reklama
Reklama