Reklama porównawcza – czy naprawdę warto aż tyle ryzykować

W praktyce ta forma przekazu jest postrzegana jako agresywna i oceniana, zwłaszcza przez przedsiębiorców, jako nieetyczna i wręcz niedopuszczalna.

Publikacja: 03.01.2023 02:00

Reklama porównawcza – czy naprawdę warto aż tyle ryzykować

Foto: Adobe Stock

Wśród wielu różnych form promocji swojej marki oraz oferowanych towarów i usług na szczególną uwagę zasługuje reklama porównawcza. Jest ona niezwykle kuszącą forma przekazu, pozwalająca na odniesienie się bezpośrednio do towarów lub usług oferowanych przez konkurenta. Rynkowo jest ona jednak postrzegana jako agresywna kampania reklamowa o znacznej sile oddziaływania, oceniana zwłaszcza przez przedsiębiorców jako nieetyczna lub wręcz niedopuszczalna.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Jak powstrzymać nieuczciwą konkurencję?
Biznes
Jak wpływać na zmiany społeczne i korzystać z nich podatkowo?
Biznes
Distressed M&A – przejęcia firm w trudnej sytuacji na polskim rynku
Biznes
Wyposażenie mieszkania w kosztach? Jest to możliwe
Biznes
Raportowanie niefinansowe – nowe obowiązki małych i średnich firm