Zmiany w sprzedaży internetowej. Nowe obowiązki przedsiebiorców

Przedsiębiorcy dostarczający treści cyfrowe lub usługi cyfrowe powinni zweryfikować czy ich praktyki, umowy, regulaminy oraz inne dokumenty przedstawiane konsumentom są zgodne z obowiązującymi przepisami. Najwięcej wyzwań czeka przedsiębiorców, którzy oferują treści cyfrowe lub usługi cyfrowe w zamian za dane osobowe konsumentów.

Publikacja: 03.02.2023 02:00

Zmiany w sprzedaży internetowej. Nowe obowiązki przedsiebiorców

Foto: Adobe Stock

1. 1 stycznia 2023 r. weszły w życie ustawy1 implementujące do polskiego porządku prawnego tzw. dyrektywę Omnibus oraz dyrektywy: cyfrową oraz towarową. Jakie ważne zmiany wprowadziły te ustawy dla konsumentów i przedsiębiorców?

Zarówno dyrektywa Omnibus, jak i dyrektywa cyfrowa były długo wyczekiwane przez środowiska wspierające ochronę konsumentów w internecie. W obydwu przypadkach taki jest główny ich cel – w związku z dynamicznym rozwojem e-commerce konieczne jest zapewnienie bezpiecznego, godnego zaufania i uczciwego środowiska do zakupów internetowych.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: System kaucyjny – zegar tyka dla wielu firm
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Biznes
System kaucyjny w Polsce – nowe obowiązki i możliwości dla przedsiębiorców
Biznes
Prawo wodorowe. Ważne zmiany od 20 stycznia
Biznes
Wydatki na przebudowę drogi w firmowych kosztach
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Biznes
Zamówienia klasyczne – walka dla przedsiębiorców o żyłce sportowca
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej