Reklama
Rozwiń

Zmiany w sprzedaży internetowej. Nowe obowiązki przedsiebiorców

Przedsiębiorcy dostarczający treści cyfrowe lub usługi cyfrowe powinni zweryfikować czy ich praktyki, umowy, regulaminy oraz inne dokumenty przedstawiane konsumentom są zgodne z obowiązującymi przepisami. Najwięcej wyzwań czeka przedsiębiorców, którzy oferują treści cyfrowe lub usługi cyfrowe w zamian za dane osobowe konsumentów.

Publikacja: 03.02.2023 02:00

Zmiany w sprzedaży internetowej. Nowe obowiązki przedsiebiorców

Foto: Adobe Stock

1. 1 stycznia 2023 r. weszły w życie ustawy1 implementujące do polskiego porządku prawnego tzw. dyrektywę Omnibus oraz dyrektywy: cyfrową oraz towarową. Jakie ważne zmiany wprowadziły te ustawy dla konsumentów i przedsiębiorców?

Zarówno dyrektywa Omnibus, jak i dyrektywa cyfrowa były długo wyczekiwane przez środowiska wspierające ochronę konsumentów w internecie. W obydwu przypadkach taki jest główny ich cel – w związku z dynamicznym rozwojem e-commerce konieczne jest zapewnienie bezpiecznego, godnego zaufania i uczciwego środowiska do zakupów internetowych.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Biznes
Teresa Siudem: Członek zarządu nie odchodzi bez pożegnania
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Biznes
Jak skutecznie zrezygnować z funkcji członka zarządu?
Biznes
Środki z Krajowego Planu Odbudowy a obowiązki zamówieniowe beneficjentów
Biznes
Bezpieczne relacje, silna firma – rola umów w biznesie rodzinnym
Biznes
Sprzedaż udziałów lub akcji. Jak zawrzeć bezpieczną i korzystną transakcję?