Reklama
Rozwiń
Reklama

Zmiany w sprzedaży internetowej. Nowe obowiązki przedsiebiorców

Przedsiębiorcy dostarczający treści cyfrowe lub usługi cyfrowe powinni zweryfikować czy ich praktyki, umowy, regulaminy oraz inne dokumenty przedstawiane konsumentom są zgodne z obowiązującymi przepisami. Najwięcej wyzwań czeka przedsiębiorców, którzy oferują treści cyfrowe lub usługi cyfrowe w zamian za dane osobowe konsumentów.

Publikacja: 03.02.2023 02:00

Zmiany w sprzedaży internetowej. Nowe obowiązki przedsiebiorców

Foto: Adobe Stock

1. 1 stycznia 2023 r. weszły w życie ustawy1 implementujące do polskiego porządku prawnego tzw. dyrektywę Omnibus oraz dyrektywy: cyfrową oraz towarową. Jakie ważne zmiany wprowadziły te ustawy dla konsumentów i przedsiębiorców?

Zarówno dyrektywa Omnibus, jak i dyrektywa cyfrowa były długo wyczekiwane przez środowiska wspierające ochronę konsumentów w internecie. W obydwu przypadkach taki jest główny ich cel – w związku z dynamicznym rozwojem e-commerce konieczne jest zapewnienie bezpiecznego, godnego zaufania i uczciwego środowiska do zakupów internetowych.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Kiedy ciąg cyfr staje się znakiem towarowym
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biznes
Wniosek o ogłoszenie upadłości a zasady reprezentacji w spółce
Biznes
DRSI – jakie ułatwienia przewiduje specustawa obronna?
Biznes
Kiedy liczby tworzą znak towarowy?
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Biznes
Jakich formalności dopełnić zbywając przedsiębiorstwo spółki lub jego część?
Reklama
Reklama