Aktualizacja: 03.12.2025 00:43 Publikacja: 30.06.2023 05:27
Foto: Adobe Stock
Co druga firma w Polsce ma zarówno ubezpieczenia obowiązkowe, jak i dodatkowe. Przy wyborze polisy dla 76 proc. przedsiębiorców decydująca jest wysokość składki. Nie jest to jednak jedyne kryterium – siedmiu na dziesięciu zwraca uwagę na to, na wypadek jakich zdarzeń polisa zapewnia ochronę. Takie są podstawowe wnioski wynikające z raportu „Małe, średnie firmy – wielkie wyzwania na 2023”, przygotowanego przez agencję badawczą IQS na zlecenie firmy ubezpieczeniowej Wiener.
Spośród badanych firm aż 96 proc. ma ubezpieczenie. Co drugi podmiot wykupuje zarówno ubezpieczenia obowiązkowe, jak i dodatkowe, ale 37 proc. firm – wyłącznie obowiązkowe wymagane prawem (np. OC pojazdu). Niespełna co dziesiąte przedsiębiorstwo korzysta z ubezpieczeń majątkowych.
Nowy cykl, który rusza od dzisiaj w dodatku „Bezpieczna firma”, to narzędzie, które ułatwi codzienną pracę wszys...
Rozwój AI przyniósł światu wiele przełomów, od automatyzacji procesów, przez generatywne modele tekstowe, aż po...
Jedna z kluczowych zmian, które wprowadzono w procedurze zawierania układu, odnosi się do przygotowania propozyc...
Podnoszenie opłat przez spółdzielnie mieszkaniowe to trudny temat. Trzeba to zrobić w taki sposób, aby nie naraz...
Dzięki Funduszom Europejskim dla Polski Wschodniej (FEPW) firmy z tego regionu mają nowe możliwości na finansowanie innowacyjnych pomysłów. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) oferuje startupom w Polsce Wschodniej dostęp do siedmiu Platform startowych, które dają realne wsparcie lokalnych biznesów i zwiększenie konkurencyjność przedsiębiorstw. Są to partnerstwa ośrodków innowacji dające darmowe, kompleksowe programy wsparcia startupów od momentu rejestracji spółki.
Kodeks pracy nakłada na pracodawców i przedsiębiorców niebędących pracodawcami obowiązki w zakresie BHP także wo...
Robotyzacja procesów budowlanych przestała być futurystyczną wizją. Staje się realnym narzędziem, które można zastosować tu i teraz. Na współczesnym placu budowy rola człowieka będzie się zmieniać – mówi Mirosław Rzeszutko, Head of Product Management w firmie wienerberger.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas